Lepší informovanost klientů, jak doufáme, přinese novela zákona o platebním styku. Podle ní jsou banky povinny spotřebiteli zaslat jednou ročně přehled, z něhož se dozví řadu užitečných informací o uhrazených poplatcích za předchozí rok. To může řadu spotřebitelů iniciovat k přechodu k jiné bance. Již nyní spotřebitelé vyhledávají výhodnější nabídky. Pravdou však je, že řadu spotřebitelů od změny banky nakonec odradí představa o složitosti celého procesu změny. Samozřejmě je možné, aby si spotřebitel vše doslova vyběhal sám. Navštívil novou i původní banku, založil nový a zrušil původní účet, zrušil a nastavil všechny příkazy k úhradě a svolení k inkasu, kontaktoval všechny plátce a příjemce o změně svého účtu atd.
Změnit banku však vůbec nemusí být tak komplikované, jak se na první pohled zdá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV