Škoda Elecric testuje vozy pro Bratislavu

18.01.2014 19:05

Do ulic Plzně vyjely na zkušební jízdy první trolejbusy určené pro Bratislavu. Plzeňská firma pro slovenské hlavní město vyrobí celkem osmdesát nových vozidel za více než jednu miliardu korun. První z nich by se měly objevit v metropoli na Dunaji již v únoru letošního roku.

Škoda Elecric testuje vozy pro Bratislavu
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

„V plzeňských ulicích v současnosti jezdí dva trolejbusy červené barvy bratislavského Dopravního podniku. Jedná se o nízkopodlažní trolejbus 30 Tr a o velkokapacitní kloubový trolejbus 31 Tr. Tato moderní ekologická vozidla absolvují především standardní jízdní, ale také další důležité zkoušky, například testy klimatizace,“ uvedl manažer Škody Electric Milan Norek

Bratislavskému dopravnímu podniku bude v příštích letech dodáno padesát nových nízkopodlažních trolejbusů vozů Škoda 31 Tr a třicet sólo vozů Škoda 30 Tr. Část jich bude také vybavena pomocným diesel-agregátem, který umožňuje jízdu i v místech bez trolejového vedení. Vozy budou rovněž  disponovat klimatizací.

Aktuální kontrakt pro Bratislavu navazuje na zatím poslední dodávky pro slovenskou metropoli z roku 2006. Jeho součástí je také opce na dalších čtyřicet vozů a opce na jejich údržbu. Kromě dodávek pro Bratislavu dodala Škoda Electric v posledních letech trolejbusy i do dalších slovenských měst, především Žiliny, Prešova nebo Banské Bystrice. V současné době jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe.

„Minulý rok jsme uzavřeli rekordní množství zakázek a naše trolejbusy budou brzy jezdit například v bulharských městech Sofii, Plevenu nebo Burgasu. Kromě toho se nám v létě mimo jiné podařilo získat kontrakt na dodávku 125 trolejbusů pro lotyšskou Rigu. Celkově jsme loni uzavřeli kontrakty na trolejbusy za téměř 5,6 miliardy korun. Abychom pokryli požadavky dodávek na všechny získané zakázky, vyrábíme kolem 30 trolejbusů měsíčně. To představuje trojnásobek naší výrobní kapacity z minulého roku,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…