„Trolejbusy jsou navržené v řešení metrostyle. Jedná se o charakteristický futuristický design a aktuální trend uplatňovaný u trolejbusů i autobusů v západní Evropě. Čelo trolejbusu je podobné svým vzhledem tramvaji a zbytek vozidla je moderní verze klasické trolejbusové karosérie,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.
Finálním dodavatelem vozidel bude sice společnost Solaris, ale kompletní montáž se bude odehrávat ve výrobním závodě Škody v Plzni. Trolejbusy určené pro Castellon mají dvanáctimetrové nízkopodlažní provedení. Zajímavostí je, že Škoda Electric pro tato vozidla dodá i elektrovýzbroj se speciálními bateriemi pro nezávislý pojezd. Vozidla tak budou moci jezdit i v místech, kde není elektrické vedení. „Navíc systém umožňuje dobíjení baterií během jízdy, čímž umožní plynulost provozu na trakci i mimo ní,“ upozorňuje Pavel Kuch.
Konečným zákazníkem je soukromý španělský regionální provozovatel trolejbusů a autobusů Autos Mediterraneo S.A. Trolejbusy z Plzně jsou určené pro zbrusu novou linku, která už brzy spojí univerzitu a centrum města s přímořskou částí. Španělská provincie Castellon leží na středomořském pobřeží, přičemž v samotném hlavním městě této oblasti, Castellón de la Plana, žije na 170 tisíc obyvatel.
„Škoda Electric letos plánuje vyrobit více než 300 trolejbusů. Jedná se o trojnásobek výrobní kapacity společnosti z minulého roku. Kromě Castellonu zamíří české trolejbusy do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy, maďarského Szegedu a také do několika bulharských měst, například do Sofie nebo Burgasu,“ dodává Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.
autor: Tisková zpráva