Spotřebitelé se ptají, Navigátor odpovídá

17.06.2014 13:41 | Zprávy

Když zodpovědný spotřebitel neví, zeptá se. V oblasti spotřebitelských úvěrů to platí dvojnásob – špatný úvěr totiž může přinést mnoho problémů a přijít velmi draho.

Spotřebitelé se ptají, Navigátor odpovídá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Navigátor bezpečného úvěru již čtvrtým rokem pomáhá spotřebitelům v orientaci na trhu půjček, ale také jim vysvětluje některá základní pravidla spojená se spotřebitelskými úvěry. A spotřebitelé se naučili využívat jej mimo jiné také jako zdroj informací. Přinášíme nejčastější oblasti dotazů, se kterými se na nás spotřebitelé obrací.

Mezi nejčastější dotazy patří ty, které se věnují registrům. „Dostal jsem se do registru neplatičů. Půjčku jsem už ale splatil a teď potřebuji novou a tu mi nechtějí dát, protože jsem stále v tom registru,“ napsal například jeden ze spotřebitelů. Bohužel lidé si často myslí, že registry jednají proti jejich vlastním zájmům – opak je ale pravdou. Registry nejsou jen ochranou úvěrových společností, ale právě také spotřebitelů, které pomáhají chránit před předlužením. Zápis samotný rozhodně neznamená automatickou diskriminaci a omezení přístupu k úvěru. Protože i v úvěrovém registru je o vás informace, že jste splatil včas, bez prodlení a taková informace má pro spotřebitele pozitivní hodnotu.

Navigátor bezpečného úvěru říká: společnost, která půjčuje bez nahlédnutí do registrů, není bezpečným poskytovatelem úvěru a obcházet registry je nezodpovědné.

Překvapivě časté jsou také dotazy, ve kterých se lidé ptají, kde si půjčit, když jim nepůjčila banka. Češi bohužel často nechápou, že pokud jsou s žádostí o půjčku odmítnuti bankovními i značkovými nebankovními společnostmi, je to velmi pravděpodobně proto, že riziko, že úvěrovou zátěž finančně nezvládnou, je příliš vysoké. Jinak řečeno: tyto společnosti chrání spotřebitele, který by nebyl schopen půjčku splácet. Bohužel spotřebitelé se domnívají, že je tyto společnosti poškodily a hledají řešení u rizikových společností, nebo dokonce přímo u lichvářů. Nejenže úvěr u nich je mnohdy velmi nevýhodný, ale často mívají také sankční podmínky, které mohou být pro spotřebitele likvidační.

Navigátor bezpečného úvěru radí: pokud s žádostí o půjčku neuspějete u bezpečných poskytovatelů úvěru, vyhýbejte se šedé zóně, nebo dokonce lichvářům. Pamatujte – pokud vám úvěrová společnost nepůjčí, je to především ochrana vás samých.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Petr Sokol, Ph.D. byl položen dotaz

USA-Ukrajina

Dobrý den, co myslíte, že je za tím, že Trump předložil Ukrajině jednoznačně dost nevýhodné a jednostranné podmínky (výhodné jen pro Rusko) pro mír? Jde mu o to, ukončit válku za každou cenu, protože on ji slíbil ukončit a sliboval to udělat rychle, což se mu nepodařilo. Nebo je za tím podle vás něc...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Paušální daň 2026 - novinky, termíny a doporučení pro OSVČ

19:15 Finanční správa: Paušální daň 2026 - novinky, termíny a doporučení pro OSVČ

Finanční správa ČR informuje osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) o změnách v paušálním režimu pr…