Správa železnic zahajuje modernizaci koridoru mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí

01.05.2021 13:20 | Zprávy

Slavnostní zahájení stavby odstartovalo poslední dubnový den rekonstrukci jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V jejím rámci se výrazně změní současná podoba stanice Brandýs nad Orlicí, zastávku Bezpráví nahradí odbočka.

Správa železnic zahajuje modernizaci koridoru mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Zhotovitelem prací v hodnotě 3,396 miliardy Kč je sdružení firem EUROVIA CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, založeného na kombinaci příspěvku z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a úvěru od Evropské investiční banky.

V rámci stavby dojde na téměř 10 kilometrů dlouhém úseku k rekonstrukci železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Kompletní přestavbou projde stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která významným způsobem zvýší propustnost trati. „Tento úsek v minulosti žádnou modernizací neprošel, investice je nutná pro zachování potřebných parametrů železniční infrastruktury. Po plánované výstavbě nové trati bude sloužit zejména pro regionální a nákladní dopravu,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

„V rámci modernizace koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí využijeme nejmodernější technologie s ohledem na místní životní prostředí a nedalekou cyklotrasu. Například výměnu kolejí provedeme bez zásahu do okolí metodou bez snášení kolejového roštu. Využijeme k tomu strojní sanační kolejovou linku,“ říká předseda představenstva a generální ředitel EUROVIA CS Martin Borovka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Referendum

Paní Schillerová, rád bych se zaptal, proč vaše hnutí odmítá referendum o vystoupení z EU a NATO? Pokud převezmece moc v této zemi znamená to, že chce tevládnou stejně jako stávající koalice ve smyslu "my víme, co je pro vás nejlepší"? Jsem přesvědče o tom, že vůle lidu zdemá být rozhodující. V post...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústecký kraj se úspěšně představil na festivalu Canaletto v Drážďanech

20:16 Ústecký kraj se úspěšně představil na festivalu Canaletto v Drážďanech

Městské slavnosti Canaletto v Drážďanech přilákaly letos rekordních více než 600 000 návštěvníků. V …