V 1. pololetí ztratilo nejvíce zákazníků O2, 3. kvartál bude krizový pro Vodafone

29.08.2014 8:16

V prvních dvou kvartálech letošního roku zaznamenal celkově největší odliv zákazníků poskytovatel mobilních služeb O2. Ze všech výpovědí podaných v prvním kvartále činil podíl této společnosti celkem 46 %, ve druhém pak 29 %. Vyplývá to z aktuálních statistik nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat, které analyzují tok zákazníků na trhu mobilních operátorů v Česku. Podle odborníků stojí za výrazným odchodem klientů změna smluvních podmínek O2, která jim začátkem roku umožnila odejít bez nutnosti vyplacení závazku.

V 1. pololetí ztratilo nejvíce zákazníků O2, 3. kvartál bude krizový pro Vodafone
Foto: Archiv
Popisek: Mobilní telefon - ilustrační foto.

Z celkového počtu výpovědí v 1. kvartálu roku 2014 činil podle údajů nezávislé společnosti Tarifomat podíl zákazníků O2 46 %, T-mobilu 21 %, Vodafonu 28 % a virtuálních operátorů 5 %. Ve druhém kvartálu již začalo docházet k proměně trendu, kdy největší odliv zákazníků zaznamenal Vodafone s 31% podílem.

V tomto období náležel T-mobilu 23% podíl odstupů, O2 29% a virtuálním poskytovatelům 17%. Třetí kvartál odborníci predikují jako nejkrizovější pro operátora Vodafone.

„Po prvním kvartálu, kdy zaznamenal operátor O2 velmi výrazný odliv zákazníků z důvodu změny smluvních podmínek, se situace stabilizovala a úbytek klientů začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 %,“ zhodnotil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. „S úbytkem klientů se naopak nyní potýká Vodafone. Z celkového počtu výpovědí ve 3. kvartálu očekáváme 37 % právě ze strany jeho klientů, ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami. Pozice Vodafonu v budoucnu se však jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr postpaid a prepaid zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartále proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil Černoch.

T-mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní. U virtuálních operátorů zaznamenávají znalci úpadek módní vlny předchozích období, ačkoliv v 1. kvartálu jejich vzestup ještě pokračoval.

„Zvyšuje se množství zákazníků, kteří po předchozím krachu virtuálního operátora, zklamání z nabízených služeb či nulového zákaznického servisu přechází k některému z tradičních poskytovatelů. Obrat tohoto trendu by měl být ve 3. kvartále již velmi výrazný, ze všech podaných výpovědí by měl být podíl virtuálních operátorů 26 %. Ti lepší virtuálové patrně zůstanou, horší však již natrvalo zmizí,“ potvrdil trend Pavel Černoch.

Nejnovější statistiky nezávislého srovnávače Tarifomat rovněž prozradily, ke kterým operátorům zákazníci přecházeli. V 1. kvartálu přešlo 16 % klientů k operátorovi O2, 17 % k T-mobilu, 32 % k Vodafonu a 35 % k virtuálním operátorům. Ve 2. kvartálu letošního roku pak k O2 přešlo 18 % Čechů, k T-mobilu 20 %, Vodafone zvolilo 35 % lidí a virtuální operátory preferovalo 27 % zákazníků. Pro 3. kvartál predikují odborníci 18% podíl nových zákazníků u O2, 24% u T-mobilu, 34% pro Vodafone a 24% podíl pro virtuální operátory.

Analýza toku zákazníků na trhu mobilních operátorů v roce 2014

O společnosti Tarifomat

Společnost Tarifomat s.r.o. funguje na českém trhu od 1. února 2012. Zcela zdarma srovnává všechny dodavatele mobilních tarifů ve všech krajích v České republice a svým zákazníkům tak nabízí vždy nejvýhodnější nabídky na volání, sms či třeba data. Díky svému významnému podílu na trhu disponuje speciálně vyjednanými nabídkami, které nemusí být dostupné v jiných distribučních kanálech dodavatelů telekomunikačních služeb. Za dobu svého fungování již pomohla bezmála 100 000 zákazníků. Český telekomunikační úřad garantuje její nezávislost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…