Málokdo si totiž uvědomuje, že Czech POINT nejsou pouze asistovaná kontaktní místa veřejné správy, kde může občan získat výpis z některého Informačního systému veřejné správy (ISVS) nebo třeba konvertovat dokument. Czech POINT je především robustní back-end nabízející spousty elektronických služeb úředníkům orgánů veřejné moci, advokátům, notářům nebo exekutorům.
Úředníci využívají služby na rozhraní CzechPOINT@office, které je co do počtu transakcí mnohem větší, než původní síť kontaktních míst označených logem Czech POINT. Mají zde k dispozici přístup k datům připojených informačních systémů a službu autorizované konverze dokumentů. Czech POINT je rovněž nepostradatelným pomocníkem dalších eGov systémů. Poskytuje řadu služeb datovým schránkám (výpisy, podání žádosti o zřízení schránky, zneplatnění přístupových údajů apod.). Pro základní registry zajišťuje ověření přistupujících uživatelů s využitím další své neodmyslitelné části - Jednotného identitního prostoru.
Nesmíme vynechat CzechPOINT@home, což je de facto kontaktní místo pro "elektronicky gramotné" v pohodlí jejich domova, které postupně nabídne škálu služeb úplného elektronického podání.
Ale vraťme se zpět ještě ke kontaktním místům. Ty jsou zde pro občany, kteří neumí, nebo nemohou komunikovat s veřejnou správou elektronicky. Je důležité si uvědomit, že v každé společnosti je a vždy bude skupina takových občanů. A právě na ty pamatuje Czech POINT, který jim poskytuje rovnoprávný přístup ke službám veřejné správy ať už na poštách, úřadech nebo vybraných pobočkách bank.
autor: Tisková zpráva