Zatímco v roce 2008 byli zákazníky převážně muži, v roce 2012 byl již poměr nově přicházejících klientů 1:1. V roce 2014 pak ženy převzaly vedení a dnes si otevírají více běžných účtů v online bance, než muži.
Ženy se osamostatňují i v oblasti vlastního bydlení, jejich finanční nezávislost jim to umožňuje. Počet hypoték, kde je majitelkou pouze žena, stoupl z 9 % v roce 2008 na 14 % v roce 2014. Ženy s hypotékou tak v poměru s muži o mnoho nezaostávají – 55 % mužů vůči 45 % žen.
Počet plateb kartou se každým rokem zvyšuje a platební karty jsou dnes již běžnou součástí každé dámské peněženky. Počet karetních transakcí provedených ženami je však takřka shodný s počtem transakcí jejich mužských protějšků. Ženy ovšem debetní kartu používají častěji než muži a za posledních 6 let počet karetních transakcí provedených ženami narostl téměř na čtyřnásobek. Zájem o platby kartou také dokládá nárůst žadatelek o kreditní karty, který se mezi lety 2008 a 2014 zdvojnásobil a z deseti zákazníků, kteří mají kreditní kartu, jsou 4 ženy.
"Dnešní ženy jsou samostatnější ve všech směrech - samy se zajímají o finanční produkty a poptávají je, nebojí se nových technologií a směle konkurují nám, mužům. Pro digitální banku, která je postavená na technologiích a která nabízí bankovnictví 21. století, je potěšením sledovat ženskou emancipaci," řekl Robert Chrištof, obchodní ředitel internetové banky.
Ačkoli se často o ženách mluví v souvislosti s utrácením peněz, faktem je, že české i slovenské ženy jsou ve financích mnohem opatrnější než muži. Z interních dat mBank od roku 2008 vychází, že v Čechách i na Slovensku si spotřební úvěr bere samostatně jen 30 – 35 % žen.
autor: Tisková zpráva