Podle současné úpravy nemusí zaměstnavatel poskytovat lodníkům odpočinek každý týden, ale nejpozději po devíti týdnech, a to v rozsahu 315 hodin. Navrhovaná změna zákona zkracuje tuto dobu na 31 dnů, tedy zhruba na 4,5 týdne, a dobu pro odpočinek stanoví na 225 hodin. Lodník bude mít právo i na odpočinek mezi směnami, v případě nouzových situací bude mít ale provozovatel právo mu tento odpočinek zkrátit.
Změna zákona má také usnadnit poskytování informací z tuzemského systému Říčních informačních služeb úřadům ostatních zemí EU. Půjde o informace týkající se přepravovaného nákladu, místa počátku a konce přepravy a také data o poloze a pohybu plavidla.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Co by EU měla z toho, kdyby nás zatáhla do války?
Vy tvrdíte, že se o to pokouší. Proč by to dělala? A k té mírové iniciativě Trupma. Podle vás je jeho návrh vůči Ukrajině spravedlivý? Nezohledňuje jen zájmy USA a Ruska?
Další články z rubriky
20:15 Trump? K večírkům u prasáka Epsteina zaznívá jiné prezidentské jméno
Ačkoli je Jeffrey Epstein již šest let po smrti, zemřel za dosud ne zcela vyjasněných okolností v po…
- 17:23 Fiala pod rudou vlajkou s hvězdou. Zahradil o škodách po Lipavském
- 9:07 Prohráli jsme volby? Balíme spacáky a hurá na Kavčí hory. Žantovský natvrdo o „lepšolidech“
- 4:46 Volal Merz? Putine, válka se nevyplatí. Dramatické odpoledne v Bruselu
- 8:23 Kolaborant Babiš, zuří Miroslava Němcová. A vytáhla kriminál
- 19:48 Nad cenou boršče a chleba ve Varech se i Rusům protočí panenky




