DPP: Tržby z jízdného za období 1. až 3. čtvrtletí vzrostly o 2,14 procenta

21.11.2017 19:37

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) za první tři letošní kvartály eviduje vyšší tržby z jízdného oproti loňskému roku. Vyplývá to ze Zprávy o hospodaření za 1. – 3. čtvrtletí 2017, kterou schválilo představenstvo DPP.

DPP: Tržby z jízdného za období 1. až 3. čtvrtletí vzrostly o 2,14 procenta
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Výsledky tržeb z jízdného překonaly původní očekávání – za prvních devět měsíců dosáhly v celém systému PID 3,226 mld. Kč. „Je výbornou zprávou, že oproti plánu jsou tržby o více než pět procent vyšší. Ukazuje se, že cestující nám důvěřují stále víc, to nás velmi těší a zavazuje,“ říká Martin Gillar, generální ředitel DPP.

Tržby z jízdného stouply i v meziročním srovnání. „V rámci Pražské integrované dopravy jsou meziročně tržby o více než dvě procenta vyšší,“ doplňuje Gillar. Největší nárůst zaznamenaly tržby časových jízdenek v Praze (o 3,19 %), vyšší zájem byl i o jednotlivé a krátkodobé jízdenky (o 0,68 %).

Na cestující v pražské MHD má nyní pozitivní motivační dopad i kampaň proti černým pasažérům. „Pokuta za polovic motivuje cestující, aby si koupili roční předplatní kupon,“ říká náměstek pražské primátorky a předseda dozorčí rady DPP Petr Dolínek.

Rostoucí tendenci mají také mzdy zaměstnanců DPP. Jejich průměrná mzda poprvé překročila hranici 36 tisíc korun. Mzdy se zvýšily o 3,23 %.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

19:15 Památník Lidice: Prohlášení k uspořádání veřejné sbírky na restaurování Památníku dětských obětí války

Protože se k našemu rozhodnutí uspořádat veřejnou sbírku na restaurování Památníku dětských obětí vá…