Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky

29.06.2013 18:29 | Zprávy

Od výrobce jízdních kol k mezinárodně úspěšné automobilce. Úspěšná historie značky ŠKODA odstartovala v roce 1895 výrobou jízdních kol Slavia.

Jízdní kola ŠKODA - start úspěšné značky
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Desetiletý sponzoring Tour de France a podpora dalších akcí, souvisejících s cyklistikou, jsou výrazem mimořádného vztahu automobilky ŠKODA k mobilitě na dvou kolech. Historie podniku se začala psát prosinci 1895. Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol – čtyři roky před uvedením prvního motocyklu a deset let před uvedením prvního automobilu.

ŠKODA jako jedna z nejstarších automobilek na světě zahájila svou úspěšnou historii výrobou jízdních kol. „V Mladé Boleslavi byli na konci předminulého století naši zakladatelé Laurin a Klement skutečnými průkopníky mobility,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Jejich skvělý řemeslný um a inženýrský duch byly zdrojem mnoha dalekosáhlých vynálezů. Díky jejich vášni pro techniku a neustálému hledání lepších řešení se uskutečňovaly sny a mobilitě. S výrobou jízdních kol a později i motocyklů a automobilů se stali pionýry své doby,“ dodává Vahland.

Laurin a Klement byli dva průkopníci mobility. Jejich závod na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi se stal základním kamenem dlouhé tradice automobilky. Jelikož nenašli jízdní kolo, které by odpovídalo jejich nárokům na kvalitu, pustili se v roce 1895 do díla sami. Napřed v pronajaté dílně jízdní kola opravovali a vylepšovali, brzy však začali vyrábět kola vlastní a prodávat je pod značkou Slavia.

Díky obchodnickému duchu Václava Klementa a technickému talentu vyučeného mechanika jízdních kol Václava Laurina se dařilo sortiment postupně rozšiřovat. Na reklamním plakátu firmy Laurin&Klement z konce 19. století se píše: „Továrna velocipedů Slavia jest jediný tuzemský závod, který následkem dokonalosti výrobků svých za tyto 2 roky ručí.“ Od roku 1899 pak firma L&K vyráběla motocykly a od roku 1905 pak i první automobil - model Voiturette A. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem ŠKODA.

„S jejich nadšením a pílí v oblasti výroby vozů Laurin a Klement nepochybně položili základní kámen úspěchu značky ŠKODA,“ říká šéf značky ŠKODA Winfried Vahland. „Náš sponzoring Tour de France a naše podpora cyklistiky jsou mimořádným důkazem pevného sepjetí s našimi kořeny.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

19:10 ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

Od úterý 10. června bude v okolí Jaderné elektrárny Dukovany probíhat třídenní cvičení ZÓNA 2025.