Mgr. Bc. Pavel Herman, MBA, MPA

"Žádná moc nesmí platit více než zákony." Cicero
  • BPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.01.2016 12:45:03

Průmyslová zóna a modernizace nádraží v Brně

Průmyslová zóna a modernizace nádraží v Brně

Občan Brna upozornil na situaci v Brně – Slatina. Hejtman Jihomoravského kraje se vyjadřuje k územnímu plánu města Brna a plánovanému budování brněnského nádraží.

Průmyslová zóna a modernizace nádraží v Brně (dotaz) – část I.

Občan Brna citoval z výnosu vlády z roku 2000, č. 950 k návrhu na vybudování brněnské průmyslové zóny. Tazatel upozorňoval na situaci v přilehlé oblasti Slatina (dále Lišeň, Šlapanice, Černovice a Podolí), kde doprava znemožňuje lidem život.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=1jVHE5fhtgA&feature=youtu.be

Průmyslová zóna a nádraží v Brně (odpověď) – část II.

Hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek odpověděl, že problémem Brna je to, že nemá žádný nový územní plán. Náměstek primátora za Stranu zelených opakovaně blokuje zpracování nového územního plánu Brna, který by řešil všechny návaznosti včetně dopravy a odkazuje se na krajské zásady územního rozvoje.

Díky neschopnosti má dneska Brno platný územní plán z roku 1994, který odpovídá tehdejší době. Pokud si Brno tuto věc neopraví ve spolupráci s Jihomoravským krajem, tak nebude moci tuto věc vyřešit. Bez nového územního plánu Brna a návaznosti na krajské zásady územního rozvoje, není možné teď v kraji aktuálně budovat žádnou novou infrastrukturu, i kdyby vyplývala z nějakých usnesení vlády.

Z usnesení vlády vyplývá i přesun nádraží v Brně. Nás všechny daňové poplatníky stál tento odsun už 3,5 miliardy. Celkově 500 milionů stála projektová dokumentace, ale Zelení s tímto tématem hazardují a vyhlašují v Brně referendum, kde mají lidé z Brna rozhodnout, jestli se bude modernizovat železniční uzel Brno:

Takže lidé ze Žebětína, Starého Lískovce a dalších mnoha částí, kterými ani nevedou koleje mají hlasovat o tom, jestli se bude modernizovat železniční uzel v Brně. Zatím co jiné obce mimo Brno, přes které vedou koleje jako například ve Vyškově či Ivanovicích na Hané, tak nemají možnost hlasovat ohledně modernizace nádraží v Brně.

Pokud se nebude tento železniční uzel modernizovat, tak Jižní Morava a Brno se stanou okrajovou provincií do které nepovedou vysokorychlosní tratě a ztratíme napojení na evropskou železniční síť.

Jediným řešením může být dohoda města a kraje, vytvoření městského a územního plánu a posléze dohoda s vládou ohledně financování této klíčové infrastruktury. Vzhledem k čerpání dotací z Unie máme před sebou posledních pět let, takže až evropské fondy skončí, tak už takové peníze do dopravní infrastruktury do Brna nevloží.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=iR66XeVxSZQ&feature=youtu.be

PAVEL HERMAN - SPOLEK ČESKÝCH NOVINÁRŮ

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama