Ing. Martin Jiránek

  • Piráti
  • Královéhradecký kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,83. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

15.09.2021 19:58:00

Lidé jsou tak znechuceni těmi nabídkami, že už neznámá čísla neberou

Lidé jsou tak znechuceni těmi nabídkami, že už neznámá čísla neberou

Projev na 118. schůzi Poslanecké sněmovny 15. září k návrhu změny zákona o elektronických komunikacích.

Dobrý den, kolegyně, kolegové. Já jsem se domluvil s kolegou Patrikem Nacherem, že k tomu něco řekneme. Budu velmi stručný.

Máme tady dvě verze, senátní a sněmovní. Často Senát doplňuje, vylepšuje a dělá vlastně tu práci tak, aby ty zákony byly lepší. V tomto případě jde však úplně jinou cestou, než chce jít Sněmovna. A ten rozpor je v tématu telemarketingu.

Telemarketing je to, co všichni známe - když zvedneme neznámé číslo a ozve se - mám pro vás nabídku levnější energie, mám pro vás nabídku nákupu akcií či nějaká jiná pravděpodobně suprově neodolatelná nabídka. Občas se dokonce ozve i automat, který vám tu nabídku představuje. A právě na základě stížností mnoha a mnoha lidí a organizací, které se zabývají ochranou spotřebitelů, přišlo Ministerstvo průmyslu, ČTÚ a Úřad pro ochranu osobních údajů se změnou nastavení telemarketingu, tzn. aby už nedocházelo k těm neustálým obtěžujícím telefonátům, ale aby ten, kdo chce přijímat nabídky, nejdřív svou chuť dostávat tyto nabídky projevil registrací v portálu, který bude pro všechny ty telemarketéry stejný. Funguje to takhle ve dvanácti, třinácti zemích okolo nás v Evropě, a pak mohl být informován o těchto obchodních nabídkách. Je to změna, kterou vyžadují všechny ty organizace, které se věnují ochraně spotřebitele.

A jeden z hlavních důvodů, co jsme např. zjistili, je ten, že podstatná část lidí už nebere neznámé číslo. Jsou tak znechuceni těmi nabídkami, že už neberou neznámé číslo, což nám způsobovalo velké problémy v covidové epidemii, protože mnoho lidí nebralo telefon hygienám při trasování. A proto jsme i my s kolegou Patrikem Nacherem a s dalšími kolegy velmi pro to, aby se přišlo s tou novou verzí, kterou obsahuje sněmovní verze, tzn. opt-in, můžete mi volat, až když já se někam zaregistruji. Aktuálně je situace obrácená, můžete mi volat neustále. A tato sněmovní verze umožní i lepší vymáhání toho, když to někteří ti telemarketéři budou porušovat a budou volat i přesto, kdy ten člověk nechce. A umožní to právě úřadům rychleji a efektivněji reagovat. Tudíž s kolegou Patrikem Nacherem vás prosíme, dejte podporu sněmovní verzi, protože ta senátní verze je z našeho pohledu pro ochranu spotřebitelů špatná. Děkuji.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama