ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.10.2012 13:30:18

Plané sliby nebo neznalost a nekompetentnost ministra dopravy?

Plané sliby nebo neznalost a nekompetentnost ministra dopravy?

Vyjádření poslance Parlamentu ČR a stínového ministra KSČM pro dopravu a průmysl Pavla Hojdy k nerealizovaným slibům ministra dopravy.

Ministr dopravy slibuje a slibuje, ale jak se záhy ukáže, jedná se pouze o toužebná přání nebo neznalost. Obojí je vůči motoristické veřejnosti a občanům ČR neférové, ba přímo odsouzeníhodné.
 
Uvedu dva příklady. Za prvé, centrální registr vozidel spouštělo ministerstvo dopravy s velkou slávou a velkými nadějemi začátkem července. Jak se ale záhy ukázalo, firma ATS - Telcom, které byla zakázka bez výběrového řízení zadána, zahájení provozu nezvládla a několik dní systém nefungoval. Ministr dopravy pohrozil, že se vrátí k původnímu provozu registru vozidel, pak si ale vše rozmyslel a spojil svoji funkci s tím, že bude registr urychleně zprovozněn. Následně ministerstvo i firma ATS - Telcom hledaly problémy na úřadech, poté "odhalily" problémy s napojením na registr ministerstva vnitra, ale i přes jejich odstranění je registr motorových vozidel stále přibližně o třetinu pomalejší než ten původní a navíc musí úředníci neustále dopisovat a opravovat údaje. Ministr nejprve vyhlásil, že nezaplatí za nefunkční nebo ne plně funkční registr, poté ale vše odvolal, protože zjistil, že ve smlouvě s firmou, která dostala zakázku bez výběrového řízení, není žádná zmínka o tom, že by ji bylo možné sankcionovat za špatnou funkci registru.
 
A další příklad: Ministerstvo dopravy zjistilo, že nebude možné uplatnit financování výstavby dálnice D11 z evropských peněz (musím přiznat, že ne vinou ministerstva, ale „díky“ aktivitám některých rádoby ochránců přírody), a ministr rozhodl, že přesune financování na rekonstrukci D1. Úmysl rozhodně chvályhodný, ovšem ministr prohlásil, že se s rekonstrukcí započne ještě v létě roku 2012. Výsledek (který ale znalci postupu výstavby již znali při vyhlášení termínu ministrem) je, že se nebude rekonstruovat, ale opravovat, a to až na jaře roku 2013. K tomu se ještě současnému ministrovi podařilo ve spolupráci s vládní koalicí prakticky během dvou let snížit příjmy do Státního fondu dopravní infrastruktury o třetinu a prakticky zastavit výstavbu dopravní infrastruktury ze zdrojů státu. To povede k ještě větší zanedbanosti dopravní infrastruktury a dalšímu snižování oprav a údržby. Pro rok 2013 jsou plánované příjmy prakticky v poloviční výši než pro rok 2010.
 
Co dodat nakonec? S jakými sliby přijde ministr dopravy příště?
 
 
Autor: Pavel HOJDA, poslanec Parlamentu ČR a stínový ministr KSČM pro rezort dopravy a průmyslu
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama