Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.04.2015 9:41:56

Českou železnici čekají velké výzvy

Českou železnici čekají velké výzvy

Poslanec hnutí ANO uspořádal v Pardubicích železniční konferenci, která nastínila budoucí plány v železniční dopravě.

Pardubice jsou významným železničním uzlem, to byl jeden z podnětů, proč se Martin Kolovratník rozhodl uspořádat odbornou diskuzi věnovanou rozvoji železniční infrastruktury v České republice právě v tomto městě. „ V Hospodářském výboru sněmovny se problematikou modernizace tuzemské železniční sítě zabývám dlouhodobě. Ať se jedná o priority výstavby nebo technologického zabezpečení železnice. Stejně tak se velmi zajímám o projekty vysokorychlostních tratí, jejichž realizaci v České republice podporuji,“ doplnil Martin Kolovratník.

Na konferenci, která se konala 26.3.2015 na pardubickém zámku představili své vize ti nejpovolanější reprezentanti z oboru. Kromě již zmíněného Martina Kolovratníka, který setkání svým slovem provázel, se v prvním bloku diskutovalo o budoucnosti české železnice v rámci dopravní politiky státu, o které hovořili Tomáš Čoček – 1. náměstek ministra dopravy ČR, místopředseda Hospodářského výboru sněmovny Karel Šidlo a Zbyněk Hořelica – pověřený ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury. Podle slov náměstka Tomáše Čočka by bylo žádoucí, kdyby se tuzemská logistická centra podařilo napojit na železniční síť. Dalším aktuálním cílem ministerstva dopravy je převod nádražních budov, které nyní vlastní České dráhy na SŽDC (Správa železniční dopravní cesty). Nyní se do nádražních budov v podstatě neinvestuje, ale změna by měla nastat v nejbližší době. Po převodu nádraží by mělo dojít k modernizaci všech budov. Vše bude mít ve správě SŽDC. Cestující se tedy dočkají komfortnějších prostor a přístupů před nádražím.

Ve druhém bloku se projednávalo téma: Priority výstavby a modernizace železniční sítě. Hlavní slovo měl Pavel Surý – generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, Ivo Drahotský – děkan Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice a Marie Vopálenská – generální ředitelka Asociace podniků českého železničního průmyslu. Generálním ředitelem Pavlem Surým byly představeny hlavní priority rozvoje železniční infrastruktury. SŽDC chce zprovoznit na území České republiky úseky nákladních železničních koridorů (RFC), je také v plánu napojení České republiky na přístaviště v Rotterdamu. Důležité bude v letošním roce dokončení modernizace koridorů a uzlů. Správa železniční dopravní cesty chce zvyšovat kapacitu a rychlost pro nákladní dopravu. V plánu je také moderní železniční napojení Letiště Václava Havla s centrem Prahy. V dlouhodobém plánu jsou rychlá spojení se všemi sousedními státy.

Veřejná doprava a obslužnost na železnici, tohoto tématu třetího bloku se ujali Ladislav Němec – náměstek ministra dopravy ČR, Ludvík Urban – místopředseda představenstva Českých drah a Jaromír Dušek – náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu a dopravní obslužnost. Cestujícím po železnici by se mělo zlepšit cestování. Ministerstvo dopravy chce prosadit, aby všichni dopravci, kteří využívají koleje, akceptovali jeden jízdní doklad. V tomto bloku se dále řešila situace v regionální dopravě. Mělo by dojít ke zlepšení obslužnosti a návaznosti na spoje v regionu tak, aby nedocházelo ke zpoždění v železniční dopravě.

Antonín Blažek – generální ředitel Výzkumného ústavu železničního představil koncepci vysokorychlostních tratí (VRT), stejnému tématu se v závěrečném bloku věnoval ředitel Centra pro efektivní dopravu Petr Šlegr. Vysokorychlostní tratě v České republice mají řadu příznivců i odpůrců. Vše je v plenkách a i proto se na železniční konferenci na toto citlivé téma rozpoutala velká diskuze. VRT jsou nyní v rané přípravné fázi a bude především na politickém rozhodnutí, zda a jak budou realizovány.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama