Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.08.2018 19:57:00

Osobně podporuji návrat ke stávající trati

Osobně podporuji návrat ke stávající trati

Komentář na facebookovém profilu k výstavbě Ostřešanské spojky.

O Ostřešanské spojce se toho napsalo už dost a přiznávám, že se mi tenhle projekt líbí. Rozumím ale místním obyvatelům. Nedivím se, že nechtějí 100 metrů za jejich domy zhruba desetimetrový násyp. I proto jsem se rozhodl obyvatelům Ostřešan pomoci. Jsem totiž toho názoru, že existují i výhodnější varianty vedení trasy. Inicioval jsem proto v dubnu setkání se SŽDC, zástupci kraje a vedením Pardubic, abychom společně našli řešení, které bude vyhovovat všem.

Zhruba před rokem nám SŽDC na jednom z pracovních jednání veřejně slíbila, že znovu posoudí Studii proveditelnosti.Pro neznalé zjednodušeně říká, kudy a jak povede budoucí trasa. A jakmile tento krok udělá, řekne nám, jaké jsou další varianty a možnosti vedení trasy. Chtěl jsem zjistit k čemu SŽDC došla, abychom celý projekt posunuli zase o kus dál a dohodli se na dalším postupu.

Čísla totiž mluví celkem jednoznačně. V ekonomickém posouzení akce vychází, že předpokládané náklady nebudou generovat zlepšení, kratší jízdní dobu a větší zájem cestujících. Zdá se, že v navrhované variantě přes Ostřešany bychom si za několik miliard pořídili hezkou novou trať, po které by ale moc lidí nejezdilo. Loni na podzim SŽDC slíbila, že do těchto dnů vysoutěží projektanta, který uvedené varianty zpracuje – bohužel se tak zatím nestalo.

Řekněme si to ale narovinu, pokud nebudeme mít odborné podklady s jasnými čísly, těžko se posuneme dál. Není možné, aby „správnou trasu“ totiž vybíral nějaký politik, ať já nebo někdo z kraje či města. Proti tomu nelze cokoliv namítat, a proto jsme se dohodli, že SŽDC připraví posouzení všech variant do konání Dopravní konference, která bude už 6. září. Na této konferenci vystoupíme a vše projednáme a na základě faktů se rozhodneme, kudy skutečně trasu povedeme.

A ptáte se na můj osobní názor? Dlouhodobě a konzistentně říkám, že myšlenka „bezúvraťového“ spojení Pardubice – Chrudim je správná.V úseku Pardubice – Rosice nebudeme muset „couvat“, čímž bychom jinak zatížili trať na Hradec Králové, která bude brzy dvoukolejná v celé délce. Na její modernizaci využijeme evropské peníz. Přiznám se, že dodnes nerozumím důvodům, které vedly tehdy krajského radního Jaromíra Duška k tomu, abychom změnili trasu z oblasti Jesenčan právě k Ostřešanům.

Osobně podporuji návrat ke stávající trati. Nejen proto, že kolem Ostřešan by vzniknul nepřirozený prvek v krajině (který navíc bude dražší), ale i proto, že stávající obce Staré Jesenčany a Medlešice jsou na železniční trať zvyklé a chyběla by jim. Pokud bychom se skutečně rozhodli pro tuto variantu, otevřeli bychom zajímavou možnost na přímou obsluhu pardubického letiště. To by za to stálo, nemyslíte?

Určitě mi napište Váš názor, ať už tady na webu nebo na facebooku. O dalším vývoji Vás budu informovat, takže nezapomeňte sledovat mé stránky.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama