ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

15.08.2011 14:37:37 - Hálková

Financování opravy a údržby komunikací.

Pane poslanče, máte nějaký nápad, kde finance na opravy a údržbu komunikací vzít? Podle pana Kalouska z rozpočtu víc vzít nelze.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

21.01.2013 11:34:38 - Ing. Pavel Hojda
 Největším a přirozeným zdrojem prostředků na opravu a údržbu komunikací je spotřební daň, která se vybírá z prodeje pohonných hmot a maziv. Tato spotřební daň se podle prodeje a spotřebě v ČR pohybuje mezi 80 až 100 Mld Kč. Bohužel ve Státním rozpočtu se přerozděluje tak, že do výstavby, oprav a údržby dopravní infrastruktury, tedy nejen do silničních, ale i železničních a vodních komunikací v celé ČR jde pouze 20% takto vybraných financí ze spotřební daně. V případě, že by se převod zvýšil alespoň na 40% takto získaných financí do SR, nebyl by problém s financováním oprav a údržby o spolufinancování akcí Operačního programu doprava (finance s podporou EU) ani nemluvě. To hovoříme pouze o 40% financí, které jsou vybírány spotřební daní, která by měla být primárně určená na rozvoj dopravní infrastruktury a na odstraňování škod způsobených dopravou a dopadem dopravy na životní prostředí. Dalším zdrojem například je odstranění slev z mýtného u vozidel nad 3,5 t, které mají motory méně zatěžující ovzduší exhalacemi. I automobily s takovýmito motory totiž poškozují komunikace stejně, jako vozidla s motory, které nesplňují evropské normy na vypouštění exhalací.Pavel Hojda