Doc. JUDr. Miroslav Němec, Ph.D.

  • NÁR.SOC.
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

27.08.2013 0:55:55

Konečně ministr dopravy, který je na svém místě.

Konečně ministr dopravy, který je na svém místě.

Současná Rusnokova „vláda v demisi“ je kritizována ze všech stran jako nikoliv vláda odborníků, nikoliv vláda úředníků, ale jako zvláštní produkt přátel prezidenta Miloše Zemana. I přesto však někteří ministři vybočují z „normálu“ porevolučních let a

Již řadu let jsem měl dojem, že české dálnice jsou pro lidi naprosto nevyužitelné, protože v zimním období jsou v některých úsecích takřka nesjízdné, zejména když cestáře v zimě, naprosto nečekaně, překvapí sníh, a v tom letním se nepřetržitě opravují, jen jak vysvitne první jarní slunce, takže vlastně platíme sice stále dražší a dražší dálniční známky – ale v podstatě za nic, neboť plynulá jízda po jakékoliv české dálnici možná není a rychlejší je pouze cesta po okresních komunikacích či přímo přes pole, kde však dálniční známku nepotřebujeme.

Okresní silnice jsou však v posledních letech rovněž velmi zanedbané, většinou je nikdo neopravuje, a pokud nemáte terénní vůz, většinou nikam nedojedete, neboť v prvním výmolu urazíte kolo i s kusem nápravy a pokud byste snad chtěli nějakou náhradu, je vám vždy prokázáno, že je to jen vaše věc, protože jste zcela jistě nepřizpůsobili jízdu stavu a povaze vozovky a měli jste o bídném stavu našich silnic vědět.

Je to i tím, že dříve bylo v každém okresu ředitelství Správy silnic, které mělo na starosti veškeré silnice na celém okrese a velmi dobře reagovalo na jakékoliv problémy ve sjízdnosti, výmoly, výtluky, poškození, vodorovné i svislé značení a pokud tam zavolal nějaký, byť i řadový policista, který zjistil nějakou závadu, tato byla neprodleně odstraněna. Bylo to tak i s vodorovným značením bílými čarami před nastávajícím zimním obdobím, aby se řidič mohl dobře orientovat i v mlze, sněhu či vánici, ale dnes to vidíme pouze zřídka. Údajně totiž nejsou peníze, z bývalých ředitelství jsou jaké-si, většinou nefunkční „pobočky“, a ty nemají ani řádné vedení, ani potřebnou techniku, ani potřebné lidi, ale ani barvu, značky ani potřebnou sůl k posypu.

Nikdo z porevolučních ministrů dopravy se tímto tristním stavem našich silnic a dálnic osobně nezabýval a za slušné státní peníze jen volně „doutnal“ ve funkci, občas přihrál nějakou lukrativní státní zakázku firmě svých příbuzných a všichni, zdálo se tak alespoň navenek, byli spokojeni.

Nyní se konečně po dlouhých 30 letech začala opravovat i naše nejdelší a nejstarší dálnice D -1, leč dělníky tam moc nevidíme. Uzávěrka za uzávěrkou a dělníci nikde. Někde jsou alespoň cedule „Musíme to opravit“, ale to je všechno. Auta nejedou, ale stojí, výjimečně i řadu kilometrů popojíždějí a firmy, které mají dálnici opravovat, užívají víkendu. Nepracují ani brzy ráno, protože je zřejmě ještě rosa, nepracují ani přes poledne, protože je zřejmě vedro, nepracují ani večer, protože to jsou již dělníci unaveni a nepracují ani v noci, protože již není dobře vidět. Navíc, někdy také prší a fouká vítr a to je počasí neúnosné.

Když se o tomto víkendu v důsledku špatné organizace práce na dálnici D – 1 vytvořila 26 kilometrů dlouhá kolona, ve které zřejmě uvízl i některý papaláš, který zřejmě nestihl nějakou recepci či jinou „žranici“ či „pijatiku“ a dal to na vědomí současnému ministru dopravy v demisi Zdeňku Žákovi, ten se konečně rozčílil a začal jednat. Prohlásil, že pokud by se měla taková situace opakovat, bude muset přistoupit k personálním změnám. A to je právě to, co je třeba udělat vždy, když si někdo neplní svoje povinnosti, ač je placen ze státních peněz. Takže řešení, které lze plně schválit, neboť je-li někdo za něco zodpovědný, musí se tomu věnovat, když se vyskytnou problémy, musí je řešit a pokud si na takové práce najme další, byť soukromou firmu, musí za kvalitu jí prováděné práce ručit.

V celém světě se opravují silnice a dálnice, a jestliže to naši manažeři nechápou či neumí, je třeba je vyslat na krátkou odbornou stáž do Spolkové republiky Německo, kde se žádné dálniční poplatky neplatí, dálnice jsou tam v excelentním stavu a pokud je potřeba nějaký úsek dálnice či silnice nižší třídy opravit, pracuje se tam nepřetržitě, tj. i v noci a o víkendu a běda, kdyby se zjistilo, že je někde uzávěrka a nikdo tam nepracuje, protože taková firma by přišla okamžitě o licenci a už by si ani „neškrtla“.

Takže ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák jde správným směrem a je třeba ho v jeho snaze o zlepšení podmínek řidičů, plně podpořit.

Doc. JUDr. Miroslav NĚMEC, Ph.D.

Stínový ministr vnitra za LEV 21

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama