Ing. Aleksandra Udženija

  • ODS
  • Hlavní město Praha
  • krajská zastupitelka
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,67. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.09.2019 16:47:00

Spustili jsme komunikační systém pro neslyšící

Spustili jsme komunikační systém pro neslyšící

V České republice žije kolem 500 000 osob se sluchovým postižením. Služba, kterou Praha 2 právě uvedla do zkušebního provozu, usnadní nedoslýchavým a starším lidem komunikaci s úřadem.

 Podle místostarostky pro sociální oblast Alexandry Udženije, která se o vznik služby zasadila, může nový systém propojit nedoslýchavé občany až se čtyřmi pracovišti Úřadu městské části Prahy 2.

„Vítám každé zlepšení, které pomůže v běžném životě handicapovaným občanům. V budově úřadu je funkční navigace pro nevidomé, nyní jsme spustili komunikační systém pro neslyšící, který mohou využít také lidé se zhoršeným sluchem, uvedla k zaváděné novince místostarostka Alexandra Udženija.

A jak systém funguje? Na horní lince webu městské části Praha 2 přibyla ikonka s přeškrtnutým uchem. Při prokliku na ikonku se otevře uživateli okno s výzvou zadat své telefonní číslo a následně je mu zpětně voláno z centra online komunikace pro neslyšící, které ho automaticky propojí se službou v call centru. Hlas neslyšícího je přenášen klasickým způsobem a objevuje se v textové podobě, hlas operátora je simultánně přepisován – „rozhovor“ je v reálném čase zobrazován na monitoru tabletu či počítače. Právě touto cestu může být propojen na čtyři pracoviště Úřadu městské části Praha 2.

Další možnost je stažení aplikace eScribeDroid do vlastního mobilu a komunikovat prostřednictvím této aplikace. Ta je nainstalovaná také na tabletech výše zmíněných pracovišť.

Další komunikační kanál v této službě je aplikace pro neslyšící DEAFCOM, která umožňuje použít znakovou řeč a propojení s centrem online komunikace. Neslyšící může přes tablet a video znakovat, tlumočník převádí řeč do mluvené češtiny pro zaměstnance úřadu.

„Úřad Prahy 2 se snaží být v čele inovací a zlepšení služeb, aby občanům poskytl komfort při vyřizování různých potřeb a záležitostí na úřadu,“ uvedl tajemník Úřadu městské části Praha 2 Michal Kopecký.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout