Ing. František Bradáč

  • KDU-ČSL
  • Žďár nad Sázavou
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,63. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.11.2015 10:02:53

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční napojení

Kraji Vysočina chybí mezinárodní železniční propojení. Časově špatně dostupné jsou města zapsaná na seznamu UNESCO – Telč a Třebíč, třetí město Vysočiny s památkou UNESCO Žďár n. Sázavou je dostupnější.

Nedostupný je Národní park Podyjí na hranicích Kraje Vysočina a také střední Posázaví.

„Kraj Vysočina nemá kvalitní železniční napojení na Prahu, ani na Brno a ani na mezinárodní spoje,“ popisuje senátor Bradáč, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu a energetiku. Řešením je vybudování vysokorychlostní tratě. RS 1 Praha – Brno – Ostrava, která povede přes Vysočinu.  Vybudování konkurenceschopné železnice je výrazným stimulem pro rozvoj ekonomiky státu. Vybudováním nových vysokorychlostních tratí mimo konvenční tratě se také zvýší kapacita stávající tratě pro rychlou nákladní dopravu a pro regionální integrované dopravní systémy. „Všechny státy Evropy mají vysokorychlostní tratě v provozu, nebo ve výstavbě. Česká republika stále ještě nezačala a žádné vysokorychlostní tratě nestavíme. Vše je zatím pouze na papíře,“ popisuje senátor Bradáč a dodává, že je nejvyšší čas se do této věci pustit.

Právě František Bradáč převzal záštitu nad připravovanou mezinárodní konferencí na téma Vysokorychlostní trať v České republice, která se bude konat v Třebíči a Náměšti nad Oslavou 25. – 27. května.

Železnice na Vysočině je zastaralá, vlaky po ní jezdí malou rychlostí

Nejnovější železnice na našem území prochází přes Vysočinu. Je to trať Havlíčkův Brod – Brno, která byla dokončena roku 1953. Dříve sloužila jako frekventovaný tah z Německa do Maďarska, dnes její roli v osobní dopravě přezval koridor přes Pardubice. Železnice na Vysočině je finančně opomíjená. Na starých trasách se jezdí rychlostí 65 – 70 km/hod.

Nová vysokorychlostní trať by díky novým zastávkám a odbočkám na stávající železniční síti připojila Jihlavu, Havlíčkův Brod, Humpolec, Třebíč, Telč i Žďár nad Sázavou. Třicet pět minut by po nové trase trvala cesta z Jihlavy do Brna a o pět minut déle cesta z Jihlavy do Prahy.

Dálková doprava přes Vysočinu se odehrává převáženě po dálnici D1, což má negativní dopad na obyvatele žijící v blízkosti dálnice. Železnice je daleko ekologičtější a výhodnější.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout