Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,93. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

27.11.2019 14:00:35 - Vasill

Jak hodláte řešit, že přibývá smrtelných silničních nehod?

Nemyslíte, že se tak bodový systém míjí účinku? Budete zvyšovat plošně pokuty? Někde jsem zaslechl, že by se měly vypočítávat podle výši příjmu. To jako policisté nebo odbor dopravy bude mít přehled o příjmech řidičů? Jak ho získají? A opavdu je problém v mladých lidech? Co třeba důchodci nebo sváteční řidiči? Téměř denně slyšíme o nějaké vážné nehodě a co s tím děláte? Kolik lidí ještě musí zemřít, abyste přestali diskutovat a něco změnili? A nemyslíte, že je problém i v nedostatečné infrastruktuře a hlavně kvalitě silnic? Kdy budeme jezdit po silnicích jako jezdí třeba Němci?

Odpověď

06.12.2019 9:14:11 - Ing. Martin Kolovratník

Dobrý den, pane Vasile,

děkuji Vám za dotaz na velmi aktuální téma. Jako předseda sněmovního podvýboru se touto problematikou zabývám velmi intenzivně. Bodový systém funguje už více než deset let a jsem přesvědčený, že nejenom doprava, ale i řidiči se za tu dobu změnili. Máme „tvrdá data“ a je proto na čase, abychom je vyhodnotili a rozhodli se, jakou cestou bychom se měli dále vydat. Já osobně jsem přesvědčený, že bychom měli například u banálních přestupků snížit pokuty a bodové ohodnocení. Jako řidič a rozhodně nechci, abychom „šikanovali“ slušné řidiče za drobné přestupky. Jsem naopak ale přesvědčený, že bychom měli zpřísnit postih u těch nejnebezpečnějších prohřešků, jako je alkohol a drogy za volantem nebo předjíždění přes plnou čáru atd…

Co se týká zavedení pokut, které by se odvíjely podle výše příjmu, není to aktuální téma. Nicméně debatě o tomto návrhu se osobně nebráním a rád si poslechnu argumenty pro a proti. Například ve Finsku tento systém funguje a jsou s ním spokojeni.

K problému s mladými řidiči – čísla mluví jasně. Začínající řidiči patří podle statistik mezi nejvíce rizikovou skupinu na silnicích a bohužel v důsledku jejich nezkušenosti na silnicích umírají lidé. Řešení ale není jednoduché a vyžaduje opravdu zásadní změny, na kterých už pracujeme. Napsal jsem k tomu článek, který najdete ZDE.

K poslednímu Vašemu bodu – nedostatečná infrastruktura. Bohužel Vám musím dát částečně za pravdu. Jsem ale rád, že se nám tento dlouhodobý trend podařilo změnit. Bývalý ministr Dan Ťok se musel „poprat“ s dědictvím po Vítu Bártovi, který naprosto nesmyslně zastavil přípravy dopravních staveb v Česku. Připravit například dálnici je běh na dlouhou trať a musím uznat, že veřejností byl často neprávem kritizován za to, že se u nás nestaví. Jeho nástupce Vladimír Kremlík to bude mít v tomto ohledu mnohem jednoduší, protože velká část dálnic, silnic nebo železnic je připravena k výstavbě a v následujících letech se v Česku rozjede výstavba takovým tempem, kterou zatím nepamatujeme.