Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?
A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
Dobrý den,
děkuji za otázku k tak důležitému tématu. Plně souhlasím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky. Bez kvalitní sítě silnic, dálnic a železnic nemůže fungovat obchod, průmysl ani každodenní život občanů.
Je pravda, že vleklé přípravy staveb dlouho brzdila složitá legislativa. V minulém volebním období jsme se však inspirovali u sousedního Polska a prosadili změny, které přípravu staveb výrazně zrychlily. Díky úpravám liniového zákona jsme dokázali zkrátit proces přípravy až o několik let. Dnes už po celém Česku vidíme výsledky – staví se a rozvíjí se klíčová infrastruktura. A tohle je nezpochybnitelná zásluha předchozí vlády hnutí ANO.
Například jen v loňském roce jsme zprovoznili více než 100 kilometrů nových dálnic a letos plánujeme dokončit dalších více než 70 kilometrů. To je jasný důkaz, že změny, které jsme prosadili, přinášejí ovoce.
Polsko je na tom však stále lépe, což jasně ukazuje, že máme co dohánět. Je potřeba hledat další způsoby, jak výstavbu urychlit. Patří sem například lepší motivace pro majitele pozemků k rychlejší spolupráci nebo efektivnější koordinace mezi státem, kraji a obcemi. Dokončení dopravní sítě by mělo být národní prioritou, která stojí nad politickými spory.