JUDr. Vít Bárta

  • VV
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

13.08.2010 18:46:00

Tlak na firmy, který v posledních týdnech vyvíjíme, je zcela oprávněný

Tlak na firmy, který v posledních týdnech vyvíjíme, je zcela oprávněný

Ministr dopravy Bárta představil seznam zastavených staveb.

Ministr dopravy Vít Bárta dnes veřejnosti představil seznam staveb Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), které budou zastaveny v důsledku úsporných opatření vyvolaných finanční situací státu. Tento seznam vznikl na základě jednání pan ministra a vedení obou společností se zástupci dodavatelských stavebních firem.

ŘSD v uplynulých dvou týdnech v intenzivních jednáních ukončilo více než roční úsilí na nalezení úspor v oblasti výstavby silniční infrastruktury. Společně s dodavateli jednotlivých staveb ŘSD vyhledalo a posoudilo možné úspory, které spočívají v technických opatřeních, resp. v redukci budovaných staveb na technické minimum. Poslední podmínkou, kterou musí ŘSD pro uplatnění těchto úspor splnit, je jejich aplikace do dokumentací staveb tak, aby stavby v redukované podobě bylo možné zkolaudovat.

Nalezené úspory (pro letošní rok v rozsahu 600 milionů korun) umožní pokračovat v budování většiny rozestavěných staveb. Kvůli nedostatku financování na pokračování v příštích letech musí být zastaveny 4 stavby v plné realizaci, 11 staveb v přípravě nebo s minimální rozestavěností. U dalších dvou staveb dojde pouze k časovému a věcnému rozložení výstavby. ŘSD přitom využije také 1,1 miliardy korun uvolněných v rámci letošního roku pozastavením prací na železniční infrastruktuře financovaných SŽDC, o němž ministr Bárta rozhodl již počátkem tohoto týdne.

Na stavbách SŽDC tak probíhá postupný útlum aktivity, protože v některých případech není např. z technologických důvodů možné přerušit práce okamžitě a je nutné dokončit ucelený soubor činností. Kromě staveb na odstraňování aktuálních povodňových škod nebo běžných servisních oprav tak budou ukončeny v horizontu několika dní, maximálně týdnů.

„Pokud interní ministerské šetření potvrdí zjištění, která jsem si v tomto týdnu přečetl v médiích o ziskovosti dodavatelů stavebních prací, bude zřejmé, že tlak na tyto firmy, který v posledních týdnech vyvíjíme, je zcela oprávněný,“ konstatuje ministr dopravy Vít Bárta.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout