Mgr. Miroslav Červenka

předseda MO Hnutí Trikolóra Děčín
  • TSS
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,62. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

03.08.2021 11:16:12

Zvítězí zdravý rozum nebo předpisy EU?

Zvítězí zdravý rozum nebo předpisy EU?

Kdo zodpovědněji přistupuje k problematice dobíjení elektromobilů v podzemních garážích, EU nebo olomoucký stavitel?

 

Plné rozporů jsou předpisy při zavádění elektromobility, a to nejen s předpisy stávajícími, ale zejména s logikou a zkušenostmi lidí.

Na každý nový byt v bytových domech připadá dle předpisů tabulková plocha podzemních parkovacích garáží. V podstatě platí, že co se postaví nad zemí, musí se postavit i pod zemí.

V současné době ale neexistuje zařízení, které by dokázalo uhasit elektromobil stejně rychle jako konvenční auto, takže jakýkoliv požár elektromobilu zde nutně znamená ohrožení celé budovy. Lithium-iontové požáry jsou chemickou reakcí a v některých případech jejich uhašení trvá několik dní. Např. v březnu 2019 muselo  50 hasičů v rakouském Tyrolsku tři dny likvidovat požár elektromobilu značky Tesla. Ten vzplanul po nárazu do stromu a s konečnou platností se ho podařilo uhasit až po třídenním uložení do kontejneru s vovou. Nebyl to přitom jediný požár takového vozu. Podzemní garáže jsou také kvůli nízkým stropům hůře přístupné pro běžnou hasičskou techniku. I v případě elektromobilů musí projektant zajistit bezpečnost garáže s ohledem na to, aby nebyly ohroženy žádné osoby. Pokud dojde k závěru, že toho není schopen, měl by například omezit nabíjení elektromobilů v garážích.

Obdobně ohroženy jsou rovněž obchodní centra s parkovacími stáními. Případný požár elektromobilu v nich hrozí minimálně obrovskými materiálními ztrátami.

V tu samou chvíli po České republice nová směrnice Evropské unie požaduje instalaci kabelů pro pozdější montáž dobíjecí stanice pro každé parkovací místo. Tato povinnost platí výslovně také pro podzemní hromadné garáže v budově.

Z druhé strany se u nás, v Olomouci, objevil první zákaz vjezdu elektromobilů do podzemních garáží nově budovaného bytového domu. Podobné zákazy jsou ale k vidění i v Německu.

Kdo zodpovědněji přistupuje k problematice dobíjení elektromobilů v podzemních garážích, EU nebo olomoucký stavitel? Já v tom mám jasno, selský rozum má opět pravdu, je otázkou času, kdy těžko uhasitelný hořící elektromobil způsobí nějakou tragédii. Olomoučtí stavitelé sice předběhli dobu a budou se možná potýkat s proevropskou byrokracií, která se samozřejmě již ozvala, když mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Vilém Frček řekl:„ Stávající stavební zákon ani jeho prováděcí právní předpisy nezakazují vjezd elektromobilům do podzemních garážích a neomezují tak povolený účel užívání zkolaudované stavby podzemní garáže“, ale pravda je na jejich straně, bezpečnost občanů musí mít vždy přednost před ideologií.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama