Vážený pane ministře,
všední život mne donutil, abych se na Vás, stejně jako před časem na Vaše předchůdce, obrátil s problémy běžného fungování státního podniku Česká pošta (dále ČP), a to přesto, že jsem obyvatelem hlavního města. Tedy nikoliv nějaké samoty v hlubokých lesích kdesi v pohraničí.
Před několika lety jsem vedle nedoručování balíků v naší čtvrti řešil nedoručování denního tisku. S balíky t. č. není nejmenší problém. Nicméně od prázdnin ČP opět nedoručuje předplacený denní tisk v termínech podle smlouvy s vydavateli, ale až dopoledne prostřednictvím paní listonošky. Někdy jsou proto víkendové noviny doručeny až v pondělí dopoledne. Opakované stížnosti na předplatitelských linkách nepřináší trvalé řešení. Podle informace pana zastupujícího poštmistra je zdejší vleklý problém v tom, že naše pošta 98 není schopna za stanovenou mzdu sehnat člověka na doručování. Argumentu „… a Vy byste to za tyhle peníze dělal? …“ sice rozumím, ale jako zákazníka mne, omlouvám se, nezajímá. Přesto si uvědomuji, že o to více pak dochází k zatěžování běžných poštovních doručovatelek, které musí byť se zpožděním zaskakovat i za tuto službu.
Proto mi dovolte tyto otázky:
- Jak hodlá vedení ČP tyto zdejší vleklé problémy, včetně mezd, řešit? 
- Proč se ČP jako státní podnik za podobné situace vůbec smluvně zavazuje ke službě, kterou není schopna dlouhodobě poskytnout? 
- Proč na webových stránkách státního podniku ČP nelze snadno a jednoduše dohledat kontakty na její centrální vedení? Ale toliko vedení regionů? 
- Proč podobně snadno a jednoduše nedohledáte možnost reklamací, stížností? 
- Proč přitom při platbě SIPO bankovním převodem, na kterou má exkluzivitu, každému svému klientovi ČP i tak účtuje 10 Kč za příjem peněžní částky? Nejde tak jen o další nepřímou daň na její fungování? 


 
                                                


