Milan Chovanec

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

28.07.2011 20:15:00

Motto vlády? Vládneme dobře, vládneme rádi, ale za vaše

Motto vlády? Vládneme dobře, vládneme rádi, ale za vaše

Zdražení dálničních známek až na 1500korun je výrazem zoufalé politiky vlády P. Nečase.

Nový ministr dopravy Pavel Dobeš nejprve vcelku sebevědomě vystupoval proti návrhu státního rozpočtu na příští rok, ve kterém resort dopravy nedostane přibližně 10 miliard korun, s kterými původně počítal. Dobešova silná prohlášení o tom, že bude požadovat po ministru financí navýšení rozpočtu pro svůj resort, však nevedla k žádnému výsledku. Svoji neschopnost vyjednat dostatečné peníze pro resort dopravy si tak nyní ministr Pavel Dobeš kompenzuje tím, že je vytáhne z kapes občanů - plánuje radikální zdražení dálničních známek a mýtného.

 Zdražení mýtného o 25 procent ještě není nikterak radikálním krokem, podle slov některých dopravců s ním počítají a bylo již předem dohodnuto. Negativní dopad by ale toto zdražení mohlo mít opět na silnice nižších tříd, jelikož by to mohlo vyvolat ještě větší snahu některých dopravců využívat pro své trasy nezpoplatněné silniční komunikace, což zhoršuje kvalitu života lidí, kteří v blízkosti těchto silnic bydlí. Tato skutečnost by měla být dalším důvodem pro debatu o rozšíření mýta na silnice I. a II. třídy.

 Zvýšit cenu dálničních známek od příštího roku až na 1500 korun, to už je ale nehorázným převedením zodpovědnosti za vlastní neschopnost na rodinné rozpočty českých občanů. Předpokládaný výnos je přitom 700 milionů korun, což je v situaci, kdy by pro optimální stav Státní fond dopravní infrastruktury potřeboval cca 40 miliard korun a kdy ministr dopravy požadoval alespoň 10 miliard, v podstatě nic neřešící suma. Zatímco pro dopravu jde tedy o marginální částku, na rodinné rozpočty může mít fatální dopady.

 Je potřeba zároveň připomenout, že tímto zdražením občané nezískají alespoň kvalitnější dálnice či dokonce rozsáhlejší dálniční síť. 700 milionů korun těžko zlepší alarmující stav těchto komunikací a občané tak budou s dražší dálniční známkou i nadále jezdit po výmolech a stát v hodinových kolonách na D1.

  „Jak se zdá, novým mottem této vlády je ´Vládneme dobře, vládneme rádi, ale za vaše...´. Dalších 300 korun z rodinného rozpočtu se totiž nemusí zdát jako zásadní výdaj. Musíme však začít sčítat. Jednou je to zvýšení DPH, příště plošné snížení mezd ve veřejné správě, nejnověji je to dražší dálniční známka. Pokaždé něco jiného, vždy to však končí stejně. Tato vláda není schopná vybírat přímé daně od velkých korporací, a tak veškeré náklady převádí do nepřímých daní, a stále častěji sahá do kapes svých občanů. Například z bankovních poplatků se DPH nevybírá. Nevolám po jejich zvýšení o DPH, už takhle jsou nehorázně vysoké, ale o jejich zdanění, tak je zdaněn každý rohlík, nebo bota, kterou si kupujeme," říká k problematice zdražování dálničních známek stínový ministr dopravy za ČSSD Milan Chovanec.      

 Tiskové oddělení ČSSD
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama