Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,35. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.03.2018 14:13:09

ANO humanizaci magistrály, NE demagogii Trojkoalice

ANO humanizaci magistrály, NE demagogii Trojkoalice

Dávno jsem si odvykl reagovat na nesmysly, které někteří politici pravidelně pouští do médií ve snaze zlepšit svůj obraz v očích veřejnosti. Výjimkou jsou jen případy, kdy do konstruktů z překroucených faktů zahrnou mé jméno – pak se ozvat musím!

Tentokrát jde o článek náměstkyně pražské primátorky Petry Kolínské (Trojkoalice) o projektu humanizace Severojižní magistrály, v němž mě označila za lháře. Podle paní náměstkyně torpéduje hnutí ANO kultivaci jedné z nejvytíženějších dopravních tepen tím, že k projektu vyžaduje „posouzení vlivu na životní prostředí a kdesi cosi.“ Že je to od zastupitelky ze Strany zelených minimálně překvapivé?

Petra Kolínská vidí navíc jako nepotřebnou i dostavbu Městského okruhu a dalších objízdných tras, která má obyvatelům hlavního města výrazně ulevit od zplodin z automobilové dopravy. Vyřešení tristní dopravní situace v metropoli podle ní s humanizací magistrály nijak nesouvisí, právě naopak. Aby toho nebylo málo, neváhala se paní náměstkyně na podporu svých zcestných tvrzení zaštítit přímo architektem projektu humanizace magistrály Janem Gehlem a mě označit za lháře: „Pokud Ondřej Prokop (ANO) či Alexandra Udženija (ODS) dnes říkají, že Gehl snad doporučoval počkat na hotové okruhy, není to pravda, jde to ostře proti tomu, co Gehl navrhuje, a ověřit si to může každý přímo ve veřejně přístupné studii,“ uvedla v článku.

Protože hnutí ANO proměnu magistrály podporuje (pana architekta na základě skvělých referencí ostatně našla a oslovila primátorka Adriana Krnáčová), měl jsem možnost být u projektu od samého začátku. Loni v květnu jsem se dokonce zúčastnil prezentace téměř hotového projektu v dánské Kodani, kde jsem měl možnost s Janem Gehlem o návrhu diskutovat. Gehl zde jasně řekli, že chápe Prahu jako automobilovou metropoli, která zatím není připravena na zásadní omezení propustnosti. V této souvislosti formuloval i nutnost nejprve dokončit objízdné trasy, včetně okruhů, a začít s prvním krokem realizace projektu: implementací humanizačních prvků v podobě výměn zábradlí za zeleň, úprav fasád, některých sjezdů, přechodů apod. V rámci této fáze se zároveň počítá s přípravou zásadních změn (tentokrát už s vlivem na propustnost), které přijdou na řadu v okamžiku otevření Městského okruhu.

Věřím (a jsem ochotný to i odpřisáhnout), že Jan Gehl výše uvedené závěry naší diskuse potvrdí, a paní Kolínskou vyzývám, aby mou údajnou lež dokázala.

Jen ještě na okraj: kdyby Trojkoalice svým obstrukčním jednáním neblokovala dostavbu Městského okruhu, byla by dnes Severojižní magistrála celkové humanizaci mnohem blíž. Už dávno se totiž mohlo pracovat na prodloužení tunelu Blanka a jejím napojeni na další část okruhu, čímž by pro Pražany vznikla objízdná trasa magistrály z východní strany města. Někdy holt neškodí zamést si nejdřív před vlastním prahem.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama