JUDr. Michal Hašek

  • PRO
  • Jihomoravský kraj
  • krajský zastupitel
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,26. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

10.11.2011 11:22:10

Dobešovo temno českého školství

Dobešovo temno českého školství

Ministr školství Dobeš pokračuje ve své krasojízdě českým školstvím a po blamáží se státními maturitami na středních školách se nyní rozhodl určovat, které dítě je perspektivní a které naopak neperspektivní.

Ministr školství Dobeš pokračuje ve své krasojízdě českým školstvím a po blamáží se státními maturitami na středních školách se nyní rozhodl určovat, které dítě je perspektivní a které naopak neperspektivní. Proto chce, aby si děti již v 5. třídě základní školy a následně i v 9. třídě základní školy prošly „malou“ státní maturitou a kdo jí úspěšně nesloží, nebude se moci hlásit na maturitní obory.

Považuji to za další nesmyslnou buzeraci škol ze strany ministerstva, ale předně za absurdní a zbytečné stresování a trápení dětí na základních školách. Již samotná myšlenka, že jakási státní zkouška v pátém ročníku může rozhodovat o další budoucnosti dítěte, mne děsí nejenom jako politika, ale předně jako rodiče.
Testy, které mely podle původního záměru pouze srovnat standardy, se tak nyní mají stát diskriminačním sítem a stresujícím bičem již od prvních tříd. Nikdo přece nemůže myslet vážně, že výsledek srovnávacích testů přikáže rodičům kam a na jakou školu se má dítě přihlásit. Základní a původní záměr bylo srovnat obsah učiva tak, aby neměli žáci problém při případném přechodu na jinou ZŠ, ale aby byly o selekci, o tom nebylo NIKDY řečeno ani slovo.

Opravdu chceme, aby se dětství našich dětí točilo jedině a pouze okolo jedné zkoušky? Aby se školy zaměřovaly nikoli na rozvíjení myšlení a schopností našich dětí, ale na biflování předmětů „malé“ maturity, podle jejichž výsledků budou hodnoceni nejenom žáci, ale právě i školy a učitelé. Jaký bude výsledek? Školy a kantoři v logické obavě o výsledky testování a následných hodnocení podřídí vzdělávání strojovému učení dle otázek z testů.
Je to jen další krok ve vytváření elitářské společnosti a rozevírání nůžek. Vládě nestačí, že dělí naší společnost na chudé a bohaté, přičemž ti méně šťastní a méně bohatí to mají u vlády opravdu špatné a nesou naprostou většinu nákladů na její tzv. reformy. Nyní chce ministr školství dělit společnost na chytré a hloupé, přičemž těm podle ministerstva hloupým, chce rovnou zavřít cestu ke vzdělání. Děti se mají na základních školách vzdělávat a učit. Ministr Dobeš je chce místo toho selektovat. To je nepochopení smyslu základních škol, které nenavštěvují studenti, ale děti ve věku od šesti do 14 let, což zdůrazňuji proto, že ministr tuto banalitu zřejmě nevnímá.
Je bohužel evidentní, že se na ministru školství až příliš projevila jeho dlouhodobá spolupráce ultranacionalistou Bátorou a mám čím dál větší obavy, jaká další selekce dětí bude následovat.

Odmítám tento „svěží“ nápad a další kroky ministra školství, jejichž jediným cílem je omezit dostupnost vzdělání. Namísto toho, aby se ministerstvo školství snažilo změnit systém financování regionálního školství tak, aby nebyla omezena jeho dostupnost a zvyšovala se jeho kvalita, rozhodl se pan ministr raději rovnou některým dětem cestu k maturitě a vzdělání uzavřít. To je ale přístup, který patří kamsi do středověku, nikoli do současnosti.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama