Bc. Roman Hanák

  • SOCDEM
  • Kobeřice u Brna
  • starosta obce
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.08.2019 14:32:00

Snížili jsme počet mostů v havarijním stavu v kraji na polovinu

Snížili jsme počet mostů v havarijním stavu v kraji na polovinu

Jihomoravský kraj slavnostně otevřel opravený most přes silnici I/55 v Hodoníně.

Po roce a devětadvaceti dnech stavebních prací mohou řidiči jezdit přes silniční tah I/55 v Hodoníně po novém mostu. Stará mostní konstrukce na silnici II/380, která kříží komunikaci I. třídy nedaleko hodonínské zoologické zahrady, již vykazovala závažné poruchy. Proto se kraj rozhodl starý most zbourat a postavit místo něj konstrukci novou. Stavba za necelých 60 milionů korun (bez DPH) odstartovala na začátku loňského července. Dnes (12. srpna) hotový most spolu se zástupci města a zhotovitele slavnostně otevřel náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Roman Hanák.

„Jsem velice rád, že se nám tento náročný projekt podařilo dotáhnout do zdárného konce, a nejen hodonínští řidiči tak mohou užívat nový bezpečný most. Rekonstrukce spočívala v demolici nosné konstrukce a mostního svršku původního mostu, opravě spodní stavby, osazení nové nosné konstrukce a vozovky na mostě, a to včetně úprav přilehlé komunikace,“ uvedl Hanák s tím, že most samotný měří necelých 70 metrů a k tomu kraj opravil i přibližně 140 metrů okolních silnic.

Vzhledem k požadavku na zachování provozu na mostě byla rekonstrukce prováděna po polovinách. „V roce 2018 jsme pracovali na pravé straně mostu ve směru do Hodonína, kdy byla odbourána polovina prefabrikované mostovky, opěr, křídel, závěrných zídek, přechodových desek a zhlaví pilířů. Na nové opěry a upravené mezilehlé pilíře byla položena nová nosná konstrukce, která je vyrobena ze železobetonových tyčových předpjatých prefabrikátů spřažených s železobetonovou mostovkou.

Následně byla položena nová konstrukce vozovky pro následné obnovení provozu na komunikaci,“ popsal Hanák a dodal, že obdobně probíhaly veškeré práce na levé straně mostu po nutné zimní přestávce, tedy v roce 2019. „Konečnou úpravou bylo zpevnění svahů před opěrami kamennou zádlažbou,“ doplnil Hanák.

Rekonstrukci kraj financoval s využitím dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Je součástí naší snahy výrazně zlepšit kondici mostů na silnicích II. a III. třídy v Jihomoravském kraji. Jen od roku 2016 se nám podařilo snížit počet mostů v takzvaném havarijním stavu na jižní Moravě na polovinu,“ uzavřel náměstek hejtmana.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama