Bc. Roman Hanák

  • SOCDEM
  • Kobeřice u Brna
  • starosta obce
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -2,31. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

19.12.2022 17:36:00

Zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu na novém mostě v Blansk

Zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu na novém mostě v Blansk

Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje hlásí: Stavbu nového přemostění v Blansku spustíme nejpozději dnes v noci

Práce na novém mostě v Blansku jdou do finále, dnes v noci spustí Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) silniční provoz. Dnes proběhla technická prohlídka před spuštěním silničního provozu.

„Dopolední pochůzka, za účasti stavebního úřadu, zahrnovala prohlídku všech stavebních objektů, včetně dalších kontrol technických parametrů. Poté zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu. Předpokládám, že se tak stane v pozdních odpoledních až nočních hodinách. Toto je nyní v plné kompetenci zhotovitele, každopádně veškerá ranní doprava, i ta autobusová, již bude navedena na novou trasu,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Jakmile bude zahájen silniční provoz, budou zde platit jasná pravidla. Průjezd probíhající stavbou je omezen maximální povolenou rychlostí na 30 km/h  a přechod přes most bude zatím uzavřen pro pěší, a to z důvodu probíhajících dokončovacích prací, jako jsou chodníky a veřejné osvětlení.

Mostní hlavní nosný ocelový oblouk je délky 77,6 m s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 m. Výška mostu nad terénem je 9 m, výška oblouku 12 m. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku. Most začíná na ulici Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a klene se přes koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku. „Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33 %, což na mostech bývá méně obvyklé,“ řekl Hanák.

Na stávající dopravní síť je novostavba napojena pomocí okružních křižovatek, a to z jedné strany od ulice Svitavské (II/374 ) a z druhé strany od ulice Brněnské (III/37937). Realizace celé stavby započala v červenci loňského roku. Předpokládaná cena akce byla ještě loni v červnu necelých 225 milionů korun bez DPH, během realizace stavby, ale došlo k jejímu navýšení. 

„Přesné číslo budeme znát v řádech několika následujících týdnů. Významnou roli tu hrála cena oceli z okupovaného Mariupolu. Pochopitelně se cena navýší o práce, které projekt nepředpokládal a vyskytly se až během realizace stavby. Šlo zejména o nestabilní podloží a zajištění statiky,“ uzavřel Hanák.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama