ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,56. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

11.08.2014 19:28:03

Po půl roce provozu jsou s Integrovaným dopravním systémem v J. Hradci spokojeni

Po půl roce provozu jsou s Integrovaným dopravním systémem v J. Hradci spokojeni

Jindřichův Hradec odstartoval v lednu tohoto roku pilotní projekt Integrovaného dopravního systému (IDS) za podpory Jihočeského kraje. Ten rozšířil městskou hromadnou dopravu na území Jindřichova Hradce o jeho místní části.

V rámci projektu se jedná přibližně o 80 linkových spojů, které jsou zařazeny navíc vedle městské hromadné dopravy do IDS. 

Integrovaný dopravní systém rozšířil veřejnou městskou hromadnou autobusovou dopravu (MHD) na území Jindřichova Hradce o jeho místní části - Buk, Děbolín, Dolní Radouň, Dolní Skrýchov, Horní Žďár, Matná, Políkno a Radouňka. Všechny autobusové linky a zastávky v systému jsou označené logem IDS. 

Na tento systém navázala od nového roku i změna ceníku. „Pro občany je cestování samozřejmě výhodnější především z toho pohledu, že mohou z místních částí Jindřichova Hradce cestovat za cenu MHD, mohou si koupit roční zvýhodněnou jízdenku v celé zóně IDS, v rámci časové jízdenky přestupovat bez omezení. Výhodné je také jízdné pro rodiče na mateřské dovolené, pro školy a pro občany nad 70 let je cestování po vyzvednutí příslušné nepřenosné karty zdarma,“ řekl Bohumil Komínek, místostarosta Jindřichova Hradce. 

Projekt město nastartovalo ve spolupráci s Jihočeským krajem, který  hledal možnost, kde tento záměr odzkoušet. „Jsem velmi rád, že město Jindřichův Hradec souhlasilo s tím, že pilotní projekt Integrovaného dopravního systému byl zavedený právě zde,“ sdělil radní Antonín Krák. 

Jak radní Krák dále uvedl, Jihočeský kraj na projekt přispěl za první pololetí roku 2014 částkou 354 tisíc korun a úzce s městem spolupracoval. „Pokud se nám vše podaří dotáhnout do úplné dokonalosti, myslím si, že by tento projekt mohl být příkladem pro ostatní regiony v kraji,“ dodal starosta Jindřichova Hradce Stanislav Mrvka.

Velký podíl na zavedení IDS ve městě má především Jihočeský koordinátor dopravy, společnost JIKORD. Jeho úloha v zavedení IDS v Jindřichově Hradci se týkala například rozsahu časových jízdenek, cen, nasazení čipových karet, úpravy softwaru, jízdních řádů a rozúčtování nákladů. „V současné době je úloha Jikordu taková, že provádíme intenzivní fyzické kontroly na linkách IDS, provádíme monitoring a vyhodnocujeme efektivitu IDS v Jindřichově Hradci. Po půlročním fungování lze říci, že pilotní projekt je dobře nastaven a je funkční v rámci dopravní obslužnosti regionu,“ sdělil jednatel společnosti Jiří Borovka. 

Smluvním dopravcem MHD pro město Jindřichův Hradec je ČSAD Jindřichův Hradec, která s městem spolupracuje i v rámci IDS.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama