Letos již jednotlivé čety na východě Čech vyjížděly k více jak deseti tisícům poruchových událostí na distribučním zařízení. Na prověrku v podobě námrazové či sněhové kalamity se všichni pracovníci poruchové služby pečlivě připravují a dokončují preventivní údržbu zařízení.
Současné koronavirové situaci se museli přizpůsobit i energetici pracující v terénu. Jelikož jsou součástí kritické infrastruktury, museli přijmout opatření k ochraně své i zákazníků – vytvoření fixních osádek, starty z domova a eliminace shromažďování na zázemích, důsledné dodržování hygienických a bezpečnostních opatření. Přes všechna tato opatření jsou poruchové čety připraveny v případě poruch okamžitě vyjet do terénu a řešit následky větrných i sněhových kalamit.
Za deset měsíců 10 tisíc výjezdů
I v letošním roce se energetici potýkali s nepřízní počasí. Na východě Čech obvykle k nejvíce postiženým oblastem patří hory a podhůří Krkonoš, Orlických hor a Vysočina. V letošním roce tak energetici vyjížděli od začátku ledna do konce října deset tisíckrát. Nejvíce poruchových událostí způsobuje silný vítr, vichřice, těžký mokrý sníh a následné pády stromů a větví do vedení, nepřítelem je i podmáčený terén hlavně v horských a těžko přístupných oblastech.
V terénu se energetici neobejdou bez těžké techniky, jako jsou terénní vozidla, a hlavně montážní plošiny. K dobře a rychleji odvedené práci přispívají investice do modernizace vybavení montérů i samotné techniky. Na východě Čech pomáhají energetikům při práci desítky terénních vozidel jako Ford Ranger, Jeep, Dacia Duster, Mitsubishi či Mercedes Benz G a další. Některá vozidla mají i plošiny – ta největší je s dosahem až 32 metrů. V horských oblastech východních Čech pomáhá 7 čtyřkolek Polaris, ale pokud napadne hodně sněhu, vyráží energetici i na sněžnicích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva