ČEZ Distribuce: Na východě Čech se energetici připravují na náročné zimní období

17.12.2020 9:15 | Zprávy

Zima se pomalu, ale jistě hlásí o slovo, a to znamená i zvýšené nároky na energetiky. Poruchové čety společnosti ČEZ Distribuce čekají v následujících dnech a měsících nástrahy zimního období a větší počet poruch a následných výjezdů.

ČEZ Distribuce: Na východě Čech se energetici připravují na náročné zimní období
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Letos již jednotlivé čety na východě Čech vyjížděly k více jak deseti tisícům poruchových událostí na distribučním zařízení. Na prověrku v podobě námrazové či sněhové kalamity se všichni pracovníci poruchové služby pečlivě připravují a dokončují preventivní údržbu zařízení.

Současné koronavirové situaci se museli přizpůsobit i energetici pracující v terénu. Jelikož jsou součástí kritické infrastruktury, museli přijmout opatření k ochraně své i zákazníků  – vytvoření fixních osádek, starty z domova a eliminace shromažďování na zázemích, důsledné dodržování hygienických a bezpečnostních opatření. Přes všechna tato opatření jsou poruchové čety připraveny v případě poruch okamžitě vyjet do terénu a řešit následky větrných i sněhových kalamit.

Za deset měsíců 10 tisíc výjezdů

I v letošním roce se energetici potýkali s nepřízní počasí. Na východě Čech obvykle k nejvíce postiženým oblastem patří hory a podhůří Krkonoš, Orlických hor a Vysočina. V letošním roce tak energetici vyjížděli od začátku ledna do konce října deset tisíckrát. Nejvíce poruchových událostí způsobuje silný vítr, vichřice, těžký mokrý sníh a následné pády stromů a větví do vedení, nepřítelem je i podmáčený terén hlavně v horských a těžko přístupných oblastech.

V terénu se energetici neobejdou bez těžké techniky, jako jsou terénní vozidla, a hlavně montážní plošiny. K dobře a rychleji odvedené práci přispívají investice do modernizace vybavení montérů i samotné techniky. Na východě Čech pomáhají energetikům při práci desítky terénních vozidel jako Ford Ranger,  Jeep, Dacia Duster, Mitsubishi či Mercedes Benz G a další. Některá  vozidla mají i plošiny – ta největší je s dosahem až 32 metrů. V horských oblastech východních Čech pomáhá 7 čtyřkolek Polaris, ale pokud napadne hodně sněhu, vyráží energetici i na sněžnicích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

To by mě také zajímalo

Kdo volí ti, co posuzují regulérnost kampaní? A myslíte, že nejsou transparentní a objektivní? Prý jste pokutu dostali nejen vy, ale i třeba ODS, jestli to je pravda, tak podle čeho usuzujete, že vám byla pokuta udělena, protože jste nepohodlnou stranou? Nebo myslíte, že jí je i ODS?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚOHS: 450 milionů eur na výrobu polovodičů pro společnost Onsemi

7:33 ÚOHS: 450 milionů eur na výrobu polovodičů pro společnost Onsemi

Dne 21. 11. 2025 Evropská komise schválila veřejnou podporu ve výši 450 milionů EUR (téměř 12 mld. K…