Vize Nula: Předjíždění a objíždění tramvají – pravidla, s nimiž si doposud řada řidičů nerozumí

21.05.2020 13:18 | Zprávy

Drážní inspekce uvádí, že během roku 2019 došlo na tramvajových drahách v rámci celé České republiky celkově ke 2731 mimořádných událostí, během nichž 7 lidí přišlo o život a dalších 485 bylo zraněno. Za první čtyři měsíce letošního roku při celkově 688 mimořádných událostech sice nikdo nezemřel, avšak zraněno bylo 106 osob. Určitě nezaškodí zopakovat si základní pravidla, jak se mají řidiči motorových i nemotorových vozidel chovat v silničním provozu k tramvajím.

Vize Nula: Předjíždění a objíždění tramvají – pravidla, s nimiž si doposud řada řidičů nerozumí
Foto: platformavize0.cz
Popisek: Platforma Vize nula - logo

Pravidla silničního provozu jasně stanoví, jak se mají řidiči vozidel – motorových i nemotorových – chovat při jízdě okolo tramvajových zastávek. Rovněž tak definují, za jakých podmínek lze případně stojící či jedoucí tramvaj objet. „Praxe ovšem naznačuje, že je stále mnoho řidičů, kteří mají s některými z uvedených pravidel problémy. Často se jedná o motoristy, kteří žijí v místech, kde tramvaje nejezdí. Pokud přijedou do města, kde je potkají, řada z nich si není s aplikací příslušných zásad jistá,“ říká Roman Budský z Platformy VIZE 0.

Jak se chovat k tramvaji, jedoucí stejným směrem

V zásadě jsou možné dva případy. Pokud tramvaj jede na tramvajovém pásu, který je v úrovni vozovky. Na takový pás smí řidič motorového i nemotorového vozidla vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci… a také pokud to vyžadují zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa. „V žádném z těchto případů nesmí řidič vjíždějící na tramvajový pás ohrozit, ale ani omezit jedoucí tramvaj. Zkrátka nesmí řidiči tramvaje sebeméně překážet v jízdě,“ uvádí Budský. Nejeden řidič jedoucí za tramvají na pásu v úrovni vozovky může pocítit pokušení pomaleji jedoucí tramvaj předjet. To ale obecně pravidla silničního provozu nepovolují. Platí, že podél tramvaje se jezdí vpravo. Jedinou výjimkou je situace, kdy je osazena dopravní značka IP 23 b (Objíždění tramvaje – jízda podél tramvaje vlevo).

tramvaj

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Výjimka pro parkování bezemisních vozů do konce roku

7:23 MHMP: Výjimka pro parkování bezemisních vozů do konce roku

Rada hl. m. Prahy projednala změnu pro parkování bezemisních vozidel v rámci Zón placeného stání.