Za první dva týdny už je vytvořeno 217 pracovních míst, zařazeno 201 klientů, z nichž už 143 pracuje. Město tak zúročilo několikaleté bohaté zkušenosti s organizováním veřejné služby. Nyní totiž v důsledku sociální reformy byla tato agenda přesunuta na úřady práce. „Veřejnou službu jsme zprostředkovávali pro sedm organizací města a touto smlouvou deklarujeme zájem v jejím pokračování. Pomáháme proto úřadu práce s organizováním činností pro dlouhodobě nezaměstnané. Naším prioritním zájmem je však pomoci lidem, a to udržením jejich pracovních návyků a především zlepšováním jejich životní situace a vztahů ve městě komplexně,“ říká náměstek primátora Martin Klouda.
S organizací veřejné služby začalo město ihned po jejím zavedení v roce 2009. „Jako průkopníci v této oblasti jsme úzce spolupracovali s odborníky z ministerstva práce a sociálních věcí na vypracování metodického návodu pro jiná města s názvem Obec a veřejná služba,“ sděluje vedoucí odboru sociálních věcí Kamila Faiglová. Chomutov trvale zaměstnával každý měsíc přes 400 klientů dávek hmotné nouze. Nyní tyto dávky již nevyplácí magistrát, ale úřad práce. Od začátku ledna byla podepsána na veřejnou službu nejen smlouva mezi úřadem práce a městem, které zastupuje své organizace, ale i s jednotlivými klienty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Chomutov-mesto.cz