Celkem 24 světelných křižovatek je nyní řízeno centrálně a polovina křižovatek je již také vybavena technologií, která v případě potřeby umožňuje bezproblémový a rychlý průjezd vozů integrovaného záchranného systému. Město má tak moderní technologie, které v případě dalšího doplňování celého systému nabízí velký potenciál i do budoucna.
Máme být kromě západních spojenců vděční za osvobození od nacismu i Rudé armádě?Anketa
Na nejvýznamnějších komunikacích jsou osazeny strategické detektory, které vyhodnocují hustotu provozu i průjezdnost křižovatek. Nová dopravní ústředna tak začíná dynamicky řídit dopravu na významných komunikacích ve městě. Netýká se to ovšem zatím třídy Václava Klementa, kterou také čeká dlouho připravované rozšíření a dosazení technologií na tamějších křižovatkách by přišly na řadu až v následující etapě projektu.
Dopravní ústředna již sbírá a vyhodnocuje data a cílem je upravovat režim jednotlivých křižovatek, aby se nevytvářely kolony a průjezd městem byl co nejvíce plynulý. Město již zvažuje i další navazující etapy projektu „Telematika Mladá Boleslav“, které umožní doplnit příslušné technologie i na zbývající důležité křižovatky, dosud nezapojené do celého systému. Dohled nad celým systémem má společnost Městské parkovací domy Mladá Boleslav, v jejímž sídle již také funguje malý dispečink. Díky němu je možné rychle zjišťovat případné závady na jednotlivých křižovatkách a zajistit jejich včasnou nápravu.
Celkové investiční náklady na projekt Telematika I se pohybují kolem 140 mil. Kč, z toho více než 108 mil. Kč poskytne Evropská unie v rámci Operačního programu Doprava. Nadační fond ŠKODA AUTO přispěje částkou jeden milión euro, tj. řádově 24,5 mil. Kč. K tomu je nutné připočítat již dříve v minulosti vynaložené náklady související s přestavbami/úpravami křižovatek, světelného signalizačního zařízení či zpracováním potřebných studií a projektových dokumentací.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV