Mladá Boleslav: Systém řízení dopravy má velký potenciál

13.05.2023 11:17 | Tisková zpráva

Nový inteligentní dopravní systém pro řízení a usměrňování dopravy známý pod projektovým názvem „Telematika Mladá Boleslav“ má za sebou několikaměsíční testovací fázi a jeho přednosti se již začínají promítat do praxe.

Mladá Boleslav: Systém řízení dopravy má velký potenciál
Foto: mb-net.cz
Popisek: Hrad uprostřed města Mladá Boleslav

Celkem 24 světelných křižovatek je nyní řízeno centrálně a polovina křižovatek je již také vybavena technologií, která v případě potřeby umožňuje bezproblémový a rychlý průjezd vozů integrovaného záchranného systému. Město má tak moderní technologie, které v případě dalšího doplňování celého systému nabízí velký potenciál i do budoucna.

Anketa

Máme být kromě západních spojenců vděční za osvobození od nacismu i Rudé armádě?

97%
1%
hlasovalo: 28102 lidí

Na nejvýznamnějších komunikacích jsou osazeny strategické detektory, které vyhodnocují hustotu provozu i průjezdnost křižovatek. Nová dopravní ústředna tak začíná dynamicky řídit dopravu na významných komunikacích ve městě. Netýká se to ovšem zatím třídy Václava Klementa, kterou také čeká dlouho připravované rozšíření a dosazení technologií na tamějších křižovatkách by přišly na řadu až v následující etapě projektu.

Dopravní ústředna již sbírá a vyhodnocuje data a cílem je upravovat režim jednotlivých křižovatek, aby se nevytvářely kolony a průjezd městem byl co nejvíce plynulý. Město již zvažuje i další navazující etapy projektu „Telematika Mladá Boleslav“, které umožní doplnit příslušné technologie i na zbývající důležité křižovatky, dosud nezapojené do celého systému. Dohled nad celým systémem má společnost Městské parkovací domy Mladá Boleslav, v jejímž sídle již také funguje malý dispečink. Díky němu je možné rychle zjišťovat případné závady na jednotlivých křižovatkách a zajistit jejich včasnou nápravu.

Celkové investiční náklady na projekt Telematika I se pohybují kolem 140 mil. Kč, z toho více než 108 mil. Kč poskytne Evropská unie v rámci Operačního programu Doprava. Nadační fond ŠKODA AUTO přispěje částkou jeden milión euro, tj. řádově 24,5 mil. Kč. K tomu je nutné připočítat již dříve v minulosti vynaložené náklady související s přestavbami/úpravami křižovatek, světelného signalizačního zařízení či zpracováním potřebných studií a projektových dokumentací.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Škola na Okružní se i nadále pyšní přívlastkem „volejbalová“

7:37 Zlín: Škola na Okružní se i nadále pyšní přívlastkem „volejbalová“

ZŠ Okružní na Jižních Svazích se stále pyšní přívlastkem Partnerská škola Českého volejbalového svaz…