Již před několika lety jsem ve Sněmovně navrhoval uložení povinnosti zdravotním pojišťovnám zasílat všem pojištěncům jednou ročně výpis poskytnuté péče, kterou za ně pojišťovna uhradila. Určitě by to nebyl všespásný krok, ale považoval jsem to za jednu z dílčích možností, jak zlepšit kontrolu poskytnuté zdravotní péče, jak hledat vnitřní rezervy v systému financování zdravotní péče. Problém falešně vykazované zdravotní péče tu je a nikdo ani není sto kvalifikovaně odhadnout, v jakém rozsahu se to děje. To jsou prostředky, o které se někteří nepoctivci obohatí, o které ale také systém zdravotní péče přichází. Na řadu případů mě upozorňovali sami rozhořčení občané, kteří se ke svému výpisu dostali. Osobně si lékařů velice vážím, ale tak jako jsou nepoctivci v jiných profesích, tak jsou bohužel takoví jedinci i v řadách lékařů.
Povinné zasílání výpisů tehdy považovaly zdravotní pojišťovny za zbytečné a příliš nákladné (přitom VZP tiskla za přibližně stejné peníze vcelku zbytečný časopis Pohoda) a také argumentovaly tím, že o to klienti vlastně ani nemají zájem. Dnes samy rozšiřují možnosti, jak si pojištěnec může zkontrolovat jakou péči čerpal a kolik za něj pojišťovna zaplatila. U některých pojišťoven to již jde on-line elektronicky, někde musíte poslat žádost. Ne každý má ale internet, řada, především starších lidí, si ani dnes s počítačem nerozumí a aby vedle svých běžných starostí ještě někdo sám žádal o výpis ze svého zdravotního účtu, to se obávám, že většina lidí prostě neučiní, leda by byl klient na svého lékaře opravdu hodně nazlobený.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Votava - profil