Ing. Antonín Seďa

  • SOCDEM
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,08. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

23.07.2025 16:12:05 - laco

Opoziční politici pod dohledem Armády České republiky

Ing. Pavel Růžička, poslanec PČR a člen Výboru pro bezpečnost PS ČR, v Parlamentních listech publikoval příspěvek s názvem "Proč útvar Armády ČR sbírá materiály na opoziční politiky ?!?" V příspěvku poukazuje na to, že speciální útvar kybernetické bezpečnosti sbíral informace o činnosti mnohých opozičních politiků. Dá se předpokládat, že se jedná především o politiky, kteří kriticky vystupují k současné vládní garnituře. Zákon č. 219/1999 Sb. Zákon o ozbrojených silách ČR v části druhé, hlavě III v § 9 a 10 deklaruje úkoly AČR. V §14 jsou vyjmenovány další úkoly AČR a to ve vztahu k činnosti armády ve vnitřních záležitostech ČR. V žádném z těchto paragrafů nelze najít úkoly ke sledování činnost opozičních politiků. Jak Vy, pokud se tvrzení Ing. Růžičky zakládá na pravdě, hodnotíte tuto činnost speciálního útvaru AČR. Kdo nese odpovědnost za provádění této činnosti. Jste na seznamu sledovaných i Vy?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

24.07.2025 8:38:18 - Ing. Antonín Seďa
 Děkuji za konkrétní dotazy. Začnu tím, co si myslím, že je nejdůležitější. A tím je kontrolní činnost Výboru pro obranu, která za roky značně poklesla. Dokonce se mi zdá, že vedení tohoto výboru je vůči Ministerstvu obrany i Armádě ČR bezzubé. Osobně si myslím, že předsedou výboru nikdy nemá být bývalý ministr obrany, který může mít máslo na hlavě a jeho kritika se může často obrátit proti němu. Stejně tak, vedení výboru má spolupracovat na zlepšení činnosti MO a AČR a nikoliv "zatajovat" problémy resortu. To poprvé. Po druhé, pokud se prokáže sledování politiků a zneužívání armády k politickým cílům, tak by měla odstoupit nejen ministryně obrany a NGŠ, ale měla by rezignovat celá vládní koalice. Nejde pouze o porušení nezávisloti armády či porušení zákona, jde o podkopání důvěry v demokratické instituce a orgány státu. A za třetí, nejen tato kauza, ale i kauzy Dozimetr, bitcoin či Fialova kampelička ukazují na obrovský problém korupčního chování představitelů této pravicové vlády. A za čtvrté, vojenské akvizice ukazují na vemišpatnou práci a hlavně vedení Ministettsva obrany. Nelze považovat za úspěch navyšování výdajůna zbrojení, když z nich trčí neefektivita a korupce či lobing zbrojařských firem. Takže shrnuto a sečteno, zoidpovědnost za oučasnou tristní situaci v resortu má nejen současná paní ministryně obrany, ale i bývalý ministr obrany za ANO2011. AČR je pod veřejnou a politickou kontrolou  Parlamentu ČR a opravdu si nevzpomínám, že by Výbor pro obranu zaujal kritický názor na některou z vojenských akvizic. Takže chyba je na straně poslanců a také senátorů, ale tady vládní koalice Senát dokonce řídí, takže nějakou kritiku od senátorů nelze očekávat. Zda jsem či nejsem sledovaný nemohu potvrdit, ani vyvrátit. Ale jako politik jsem zažilmnohé, takže spíše počítám s tím, že sledovaný jsem. Dokonce řadu mých článků či kritických komentářů bylo záměrně "pozastaveno" současnou cenzurou. Prostě tohle jsem od listopadu 1989 nečekal, protože každá cenzura ohrožuje svobodu občanů a demokratický vývoj v zemi. Jako demokrat a politik vím, že pokud není politik schopný zodpovídat na dotazy a na kritickou diskusi reagovat argumenty, pak chyba je na jeho straně. Pokud se lež vydává za pravdu, pak politik vždy bude tahat za kratší konec provazu. Prostě proto, že nehájí zájmy svých voličů a zájmy České republiky.