Ing. Jan Skalický

politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • HPP
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,2. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.10.2014 12:30:00

Dopravní odborníci na Žofínském fóru

Dopravní odborníci na Žofínském fóru

Odborníci na dopravu se v tomto týdnu sešli na Mezinárodním Žofínském fóru pod názvem Inteligentní dopravní a parkovací systémy.

 Odborná diskuze v paláci Žofín byla zaměřena na oblast inteligentního řízení dopravy, parkovací systémy a jejich dopad na intenzitu dopravy, dopravní infrastrukturu a alternativní způsoby hromadné dopravy.

Hlavním řečníkem byl Zbyněk Passer, kandidát na primátora hl. m. Prahy, který garantoval, že se zasadí o stavbu metra D, vlakové napojení Letiště Václava Havla, prosadí zkapacitnění ulice V Holešovičkách a zasadí se o propojení telematických prvků se semafory pro lepší průjezdnost městem. V neposlední řadě politické hnutí Pro Prahu bude prosazovat postavení 30 000 míst na více než 60 P+R parkovištích.

Parkovací politika města nekončí na hranici města, naopak v případě větších měst se silnou spádovostí jako je Praha musí začínat v místech, odkud přijíždějí návštěvníci nebo lidé za prací. Už dnes existují řešení zejména v oblasti chytrých internetových a mobilních služeb, která mohou výrazně zefektivnit celý systém parkování. Dnes je možné navrhovat a stavět modulární parkovací domy s multifunkčním využitím, které bude generovat dodatečný příjem. Parkovací dům také zabere méně místa než povrchové parkoviště o stejné kapacitě. Moderní technologie lze využít i v řízení dopravy, informování cestujících, k úspoře provozních nákladů a zajistit tak prioritní využívání velkokapacitních komunikací a snížit zatížení dnes přetížených komunikací.

Mým tématem v příspěvku byla zejména problematika dopravního skeletu a alternativní způsoby dopravy v Praze.

Jsem přesvědčen, že Prahu musíme dále budovat, ale není potřeba čekat na monstrózní akce velkých tunelů. V Praze lze dobře využít i alternativních druhů dopravy jako je lanovka, vodní tramvaj nebo hybridní bus.

Na fóru dále vystoupil Jiří Nouza, náměstek primátora hl. m. Prahy, Tomáš Tichý z ČVUT Praha, Fakulty dopravní, Milan Taška, předseda Slovenské parkovací asociace nebo Petr Váverka, zakládající člen České parkovací asociace.

Mezi další vystupující patřil Jaroslav Stůj z LIGS University a Tomáš Bezouška, konzultant Rassmusen & Olafson.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama