Ing. Jan Zahradil

Řekněme NE evropské federaci!
  • ODS
  • europoslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,28. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.05.2018 9:47:00

Práce v zahraničí bude těžší, EU se brání konkurenci nových členů

Práce v zahraničí bude těžší, EU se brání konkurenci nových členů

Firmám vysílajícím zaměstnance do některých z evropských států se značně zkomplikuje život.

 Europoslanci včera schválili kontroverzní revizi směrnice o vysílání pracovníků, která stanovuje maximální dobu působení v zahraničí na jeden rok, s možností prodloužení na osmnáct měsíců.

Vysílající firma bude také muset zaměstnancům zajistit stejnou mzdu a sociální zabezpečení jako v hostitelské zemi. Diety a další bonusy se přitom započítávat nebudou. Podle Jana Zahradila z ODS jde o čirý protekcionismus a likvidaci vnitřního trhu bez bariér.

„Rumunští dělníci vyrábějící francouzská auta za místní mzdy jsou samozřejmě v pořádku. Jakmile ale dokážeme v Evropě nabízet kvalitou a cenou konkurenceschopné služby, máme problém,“ konstatoval ironicky Jan Zahradil. „Stále v Bruselu slýcháme, jak potřebujeme více spolupracovat, potřebujeme ‚více Evropy‘. Tento návrh jde ale přesně opačným směrem, protože ruší jednotný evropský trh a jeho principy, vytváří protekcionistické bariéry a je produktem lobbingu některých států, které si ani po patnácti letech nezvykly, že došlo k rozšíření EU o země střední a východní Evropy.“

„Jestliže staré členské státy proti nám přijímají podobná protekcionistická opatření, tak prosím, ale potom nechť si zvyknou na to, že i my budeme adekvátně hájit své národní zájmy, třeba v případě kvót na přerozdělování migrantů,“ uvedl Jan Zahradil.

Podle Jana Zahradila je také šokující, že se česká vláda nejen současnou podobu směrnice nepokusila v Radě zablokovat, ale výslovně ji podpořila, na rozdíl od ostatních nových členských států.

Dopravci jsou sice ze současné regulace vyjmuti, jde ale jen o dočasnou výjimku. O podmínkách vymezujících mezinárodní dopravu se bude v Bruselu ještě jednat.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama