Ing. Karel Šidlo

  • KSČM
  • Plzeňský kraj
  • Vyšetřovací komise pro vyšetření závažných pochybení, která se stala při přípravě a realizaci stavby dálnice D47
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 2,75. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

01.09.2017 14:10:24 - Luhátko

UBER

Proč na místo toho, abyste pomohli volnému trhu vytváříte nové překážky? Proč nezjednodušíte podnikání pro taxikáře a na místo toho chcete penalizovat soukromé úspěšné společnosti? To je jak s vlaky. Jak dlouho vám trvalo, než jste soukromé dopravce na trať pustili? A stejně smí jezdit jen někde, i když je jízda s nimi levnější a pohodlnější

Odpověď

07.09.2017 9:49:02 - Ing. Karel Šidlo
Vážený pane,

po roce 1990 došlo k úplnému uvolnění podmínek pro činnost taxislužby v České republice, podobně jako si přejete Vy.  Zákonodárci i politici podlehli tlaku podnikatelů v taxislužbě a zrušili všechna důležitá pravidla pro podnikání ve veřejné dopravě, kam provozování taxislužby patří. Bohužel výsledkem tohoto uvolnění byla zcela nepřehledná situace, která negarantovala odbornost řidičů, technický stav, vybavení vozidel taxislužby a vzniklo zcela neregulované prostředí z hlediska tvorby cen. V konečném důsledku na takto uvolněný systém dopláceli klienti a velmi záleželo, v které části České republiky, nebo ve kterém městě jste si službu objednali. Tuto situaci zákonodárci a politici postupně upravovali, aby se vracela potřebná pravidla pro taxislužbu stejná pro celou republiku. Novelizace zákona o dopravě postupně zavedly evidenci provozovatelů taxislužeb, vybavení vozidel, evidenci a registraci oprávnění řidičů taxislužby, evidenci techniky a také věcnou regulaci v oblasti cen. Trvalá ochrana spotřebitele v oblasti služeb je nutnou součástí kvalitního podnikatelského prostředí. Společnost „Uber“ vstoupila na trh taxislužby s novou technologií a dosud v České republice nelegální sdílenou službou bez ohledu na platná pravidla v zákonech. Již několik let tato společnost bez ochoty respektovat stanovená pravidla vytváří pouze ve dvou největších městech nepovolenou konkurenci. Stejné nové technologie jsou uplatňovány dalšími taxislužbami bez porušování platného zákona. Je zajímavé, že poskytují služby za srovnatelné ceny a pro mnohem více klientů než má „Uber“. Proto není žádný tlak na rychlé přijetí změn zákona. Poslanci Hospodářského výboru PS PČR podpořili Ministerstvo dopravy, které již v průběhu projednávání poslední novely zákona připravovalo úpravu pravidel taxislužeb s uplatněním nových technologií. Aby tato změna byla komplexní a kvalitní, je potřeba delší čas a pečlivá příprava ve spolupráci s odbornou veřejností.

Ing. Karel Šidlo