Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,91. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

08.02.2022 17:48:00

Po dálnici až stopadesátkou? Příliš velké riziko bez přínosů

Po dálnici až stopadesátkou? Příliš velké riziko bez přínosů

Komentář na facebookovém profilu ke zvýšení povolené rychlosti na dálnicích.

 Po dálnici až stopadesátkou? Příliš velké riziko bez větších přínosů

Není to tak dávno, co ministr dopravy Martin Kupka otevřel debatu o zvýšení rychlosti na vybraných dálničních úsecích až na 150 km/h. Na první pohled se může zdát, že se jedná o dobrou myšlenku. Osobně však s tímto návrhem nesouhlasím a mám podobný názor jako dopravní experti a policie. Jedná se o zbytečně riskantní krok, který akorát přinese více problémů než užitku.

Dočkáme se zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na českých dálnicích? Kolegové z ODS jsou v tomto ohledu konzistentní a tuto změnu navrhovali v minulosti již několikrát. Zvýšení rychlosti z mého pohledu nepředstavuje krok správným směrem, kterým bychom se měli vydat. Koneckonců evropský trend je v tomto ohledu opačný. Například i v Německu, které bývá z tohoto hlediska dáváno za příklad, se diskutuje o zavedení nejvyšší povolené rychlosti.

Myslím, že bychom v tomto ohledu měli naslouchat především dopravním a bezpečnostním odborníkům (PČR, UAMK, BESIP, AUTOKLUB ČR atd.) a neměli bychom se řídit svými pocity. V hnutí ANO tak považujeme tento krok za zbytečně riskantní bez výrazného přínosu – jsme proto PROTI.

Čísla mluví jasně. S vyšší rychlostí se dramaticky zvyšuje riziko nehody a hlavně následky nehody (vzpomeňte si na lednové děsivé záběry z hromadné nehody na D5). Neměli bychom samozřejmě zapomínat ani na ekologickou stránku. S vyšší rychlostí roste exponenciálně spotřeba vozidla.

A jaké jsou vlastně přínosy? Vezmeme si ilustračně trasu Praha – Brno, která měří 207 km. Pokud by zvýšená rychlost platila v celé délce (zvýšená rychlost by se přitom týkala pouze vybraných dálničních úseků), tak bychom dosáhli úspory přibližně 13 minut. Opravdu nám stojí za pár minut více riskovat?

Závěrem dodám výsledky své facebookové a twitterové ankety. Většina z Vás hlasovala pro zachování současné rychlosti. Část hlasujících si pak případně dokázala představit kompromisní zvýšení rychlosti na 140 km/h na vybraných úsecích. Jsem přesvědčený, že současný rychlostní limit tak nemá smysl měnit a jsem pro jeho zachování.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama