Ing. Martin Kolovratník

  • ANO 2011
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,94. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

01.09.2017 14:08:21 - Luhátko

UBER

Proč na místo toho, abyste pomohli volnému trhu vytváříte nové překážky? Proč nezjednodušíte podnikání pro taxikáře a na místo toho chcete penalizovat soukromé úspěšné společnosti? To je jak s vlaky. Jak dlouho vám trvalo, než jste soukromé dopravce na trať pustili? A stejně smí jezdit jen někde, i když je jízda s nimi levnější a pohodlnější

Odpověď

07.09.2017 12:45:42 - Ing. Martin Kolovratník

Dobrý den,


osobně se dlouhodobě věnuji a zajímám o relativně nový fenomén sdílených služeb, mezi které patří i taxislužba UBER. Bohužel nemohu s Vámi souhlasit v tom, že vytváříme nové překážky na voleném trhu taxislužeb. Myslím si, že Váš příměr k vlakové dopravě je poněkud nešťastný, protože se nejedná o stejný případ. V rámci vlakové dopravy měl stát (České dráhy) dlouhodobý monopol a postupná liberalizace přinesla vstup nových subjektů na železniční trh. Oproti tomu trh taxislužeb je jiný. Je od samotného začátku naprosto liberalizovaný v tom smyslu, že kdokoliv, kdo splní zákonem požadované podmínky, může začít v této oblasti podnikat. Bohužel to ale není případ UBERu. Ten dlouhodobě neplní zmiňované podmínky, ačkoliv ostatní je plní. (Zajímavé je, že například v Německu tamní zákony dodržuje.) Z tohoto pohledu mu vzniká konkurenční výhoda oproti ostatním provozovatelům, kteří zákon musí dodržovat a jsou s tím spojeny i finanční náklady. Rád bych Vás ubezpečil, že jsem fanouškem těchto nových platforem. Nicméně i ty musí splňovat zákony, jako to dělá například společnost Liftago, která funguje na podobném principu stejně jako UBER, ale dodržuje zákony.