Ing. Ondřej Prokop

  • ANO 2011
  • Praha 11
  • územní plánování
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,64. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.10.2021 19:38:00

Výměna zastávek MHD je problematická a musí se na ni posvítit

Výměna zastávek MHD je problematická a musí se na ni posvítit

V Praze má být do dvou let vyměněno asi 900 zastávek městské hromadné dopravy, odpadkové koše, zábradlí a další prvky tzv. městského mobiliáře.

 Doposud je provozovala francouzská firma JCDecaux, která měla smlouvu s Prahou od roku 1994. Už v roce 2016 se rada pod vedením primátorky Krnáčové dohodla, že smlouvu neprodlouží a od roku 2021 bude mít Praha mobiliář dle vlastního designu, který vybere v mezinárodní architektonické soutěži a který bude lépe vyhovovat vizuálnímu stylu hlavního města.

Od začátku odborníci a nezávislé instituce doporučovali, že Praha má vybrat někoho, kdo bude podobně jako dříve JCDecaux dodávat službu: bude se o zastávky starat, bude platit víc, než dosud a postaví více zastávek i tam, kde jsou již čtyřicet a více let staré drátoskleněné nevzhledné kraksny. Jen to vysoutěžit transparentně a pro Prahu za výhodnějších podmínek, protože o nevýhodnosti původní smlouvy mluvilo hnutí ANO už od roku 2014!

Celá věc se však zasekla a nejde to svádět jen na koronavirus. V současné chvíli má město prostřednictvím své firmy Technologie HMP uzavřenou smlouvu, podle které má být každého půl roku vyměněna třetina prvků mobiliáře. Už nyní je ale Praha několik měsíců ve zpoždění a vše se navíc neúměrně prodražuje. Proto je na místě řada otázek:

  • Proč má výměna mobiliáře zpoždění a je pravda, že dosud není k dispozici ani jedna zastávka?
  • Už je vysoutěžen dodavatel skla?
  • Kdo a za jakých cenových podmínek se potom o zastávky bude starat?
  • Kdo je bude opravovat?
  • Kdo bude vyvážet koše?
  • Kolik se nakonec vymění zastávek?
  • Kolik vlastně celá operace bude stát?
  • Kdo a za jakých podmínek bude provozovat na zastávkách reklamu a jaké výhody z toho bude mít hlavní město Praha a Pražané?
  • V čem budou nové zastávky modernější oproti stávajícím?
  • Opraví se ty nevzhledné?
  • Jak to bude se zastávkami na pozemcích jednotlivých městských částí, který je více než 200 a o které se město vůbec nezajímá a jsou v jakémsi vzduchoprázdnu?

Proto jsem se na toto vše chtěl ptát na říjnovém zastupitelstvu. Jsem rád, že se k celé věci postavil čelem radní pro majetek Jan Chabr a slíbil, že se věcí budeme zabývat v řádném programu na zastupitelstvu hlavního města v listopadu, do které připraví komplexní tisk a bude k němu diskuse.

Těch otázek je mnohem víc. A Pražané si zaslouží vědět, zda budou muset při čekání na MHD moknout, nebo pokud Praha přístřešky včas zajistit dokáže, tak kolik to nakonec daňové poplatníky bude stát. Aby se totiž nestalo, že výsledek bude ještě nevýhodnější, než původně napadaná smlouva s JCDecaux.

Ing. Ondřej Prokop
předseda klubu zastupitelů hnutí ANO hl.m.Prahy, zastupitel Prahy 11

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama