Ing. Zbyněk Stanjura

  • ODS
  • ministr financí
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,82. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.06.2013 20:20:00

Opravám a financování škod nic nebrání

Opravám a financování škod nic nebrání

Po zveřejnění pravidel pro financování odstranění škod na silnicích II. a III. třídy dnes ministerstvo dopravy zveřejnilo také pokyny pro zmapování škod na místních komunikacích.

 Starostové obcí mají až do 14. června možnost situaci řešit prostřednictvím jednoduchého formuláře. Celková škoda na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích I. třídy způsobená povodněmi byla předběžně odhadnuta na 300 milionů korun, na železničních tratích 700 milionů korun. Další škody na silnicích II. a III. třídy kraje teprve vyčíslí. Už od počátku příštího týdne se mohou reálně rozběhnout opravy i financování škod.

Obecní i krajské úřady mají na webu ministerstva dopravy k dispozici jednoduchý formulář i návod, jak vypisovat veřejné zakázky, přičemž škody na místních komunikacích musí být zmapovány nejpozději do 14. června. Ministerstvo dopravy ihned předloží příslušné informace vládě k rozhodnutí o zajištění prostředků k zabezpečení nápravy. Už nyní má MD k dispozici 3,3 miliardy korun na opravy železnic, dálnic a silnic I. až III. třídy. Další stovky milionů korun na opravu dopravní infrastruktury by vláda mohla uvolnit na svém dalším jednání. „Všechny škody na dopravní infrastruktuře způsobené povodněmi řešíme z jednoho místa na ministerstvu dopravy takovým způsobem, aby starostové nemuseli složitě řešit, jestli poškozený kus cesty je obecní, krajská nebo státní komunikace. Zveřejnili jsme metodické pokyny a starostům jsme připraveni za účelem posouzení a navržení způsobu opravy nabídnout odbornou pomoc pracovníků ŘSD i SFDI. Budeme používat i zálohové platby, proto věřím, že se opravy a financování škod rychle rozběhnou,“ uvedl ministr dopravy ministr Zbyněk Stanjura.

Prvotní odhady škod na komunikacích I. třídy a rychlostních silnicích činí 260 milionů korun, na dálnicích 40 milionů korun a další škody vznikly na stavbách. Rychlými opatřeními se podařilo odstranit škody na D8 na místech, kde tato dálnice byla téměř celá podemleta. Tím došlo k uzavření dálnice D8 pro vozidla nad 12 tun a omezení dopravy osobní. Po rychlém zásahu pracovníků ŘSD je ale možné od pondělí 10. června znovu otevřít D8 pro vozidla nad 12 tun. Kvůli opravám na D8 ale potrvá omezení dopravy, která bude v daném úseku v režimu 2 plus 1 pruh.

Na železnici se pracuje na zprovoznění posledních úseků koridorových tratí mezi Prahou a Děčínem. Na základě mimořádných opatření se podařilo dnes plně zprovoznit úsek Kralupy – Nelahozeves a v posledním úseku Nelahozeves – Vraňany byla přijata opatření nezbytná k tomu, aby se po opadnutí vody z elektrických rozvodů tento úsek plně zprovoznil do 24 hodin. Dále byly přijaty takové kroky, aby důležitý nákladní koridor pro přeshraniční dopravu mezi Liběchovem a Mělníkem byl zprovozněn do 48 hodin po opadnutí vody, což se předpokládá v pondělí 10. června. Prvotní odhad škod na železničních tratích činí cca 700 milionů korun.

Ministerstvo dopravy nastavilo taková pravidla pro zadávání zakázek, aby bylo v případě souhlasu Evropské komise možné financovat poškozené stavby na železnici a v rámci silniční sítě komunikace zařazené do sítě TEN-T rovněž z prostředků OPD.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama