Ing. arch. David Damaška, Ph.D

  • R2014
  • mimo zastupitelskou funkci
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,72. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

23. 9. 2014 14:09:52

Další parkovací zóny problém s parkování v Praze nevyřeší.

Další parkovací zóny problém s parkování v Praze nevyřeší.

Pražští radní schválili změny týkající se parkovacích zón v hlavním městě. Tyto zóny se tak rozšíří i na Prahu 5, 6 a 8. Co to vedle diskriminace rezidentů vlastně znamená?

V představených podmínkách pro tyto nové parkovací zóny zjistíme, že rezidenti na Praze 5, 6 a 8 budou platit ročně za parkovací kartu 400,-Kč, namísto dnešních 700,-Kč, které platí rezidenti v jiných částech Prahy, kde systém parkovacích zón dávno existuje. Tím, že nová cenová politika magistrátu není plošná, vzniká nepochopitelná diskriminace rezidentů v jednotlivých částech Prahy. Nerozumím, proč právě například rezident z Dejvic bude platit za stejnou službu o 300,-Kč méně, než rezident ze Starého Města?

Další nepochopitelnou skutečností je provozní doba nových parkovacích zón, která bude od pondělí do pátku od 8:00 do 20:00. To je úplně scestný nápad, protože právě v době, kdy budou řidiči-rezidenti při večerním návratu domů potřebovat zaparkovat, tak nebudou mít kde, neboť od 20:00 hodiny a o víkendech již zóna zónou nebude a tudíž zde bude parkovat kdokoli. Kde je tedy ten kýžený efekt pro rezidenty?, když deklarovaným hlavním cílem těchto zón má být, aby rezidenti našli místo na zaparkování. Ale nově schválené zásady tento problém vůbec neřeší, naopak jej ještě více zkomplikují. Vrcholem je pak novinka v podobě možnosti si zakoupit ještě levnější rezidentskou kartu na zónu okolo bydliště, tedy cca. 4 přilehlé ulice. V praxi to bude znamenat ještě větší omezení pro rezidenty v hledání místa pro zaparkování. S rozdílem v ceně roční karty pro celou zónu a jen okolo bydliště bude cca. 200,-Kč, pak nedává celé opatření z pohledu rezidenta, smysl.

RESTART 2014 navrhuje, aby byly v rámci parkování nejprve vytvořeny podmínky, to znamená zajistit dostatečný počet stání zejména pod zemí, jak je to tomu například ve Vídni. Lidé musí mít přeci nejprve možnost, kde zaparkovat. Když by totiž dnes například všichni rezidenti z Prahy 1 chtěli najednou zaparkovat, tak jich skoro polovina nebude mít kde.

Vídeňský model vypadá tak, že do pěti set metrů od místa bydliště máte své garantované stání v podzemní garáži. V případě, že si potřebujete v místě svého bydliště něco naložit nebo vyložit, tak tu máte možnost krátkodobého zastavení. Parkovací plocha na povrchu je zpoplatněna a je k dispozici návštěvníkům.

V Praze pod Palachovým náměstím jsou asi dvě nebo tři patra garáží, kde se konají diskotéky a pořádají závody, místo aby se tyto prostory využívaly k potřebám obyvatel města. Toto místo ještě navíc městu kdysi patřilo, ale město se ho rozhodlo zbavit. Parkovací garáže se dají dělat principiálně skoro pod každým náměstím, parkem, třeba například i pod Petřínem, kam by se dalo umístit po vzoru Salcburku rezidentské parkování z celé Malé Strany.

Ing. arch. David Damaška Ph.D

kandidát hnutí RESTART 2014 do zastupitelstva hl. m. Prahy

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout