Jana Vaňhová

  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.02.2012 20:16:41

Cyklostezky Labe a Ploučnice začínají ožívat stavební aktivitou

Cyklostezky Labe a Ploučnice začínají ožívat stavební aktivitou

Ústecký kraj začíná od ledna opět stavebně realizovat další část své páteřní sítě cyklistických tras a stezek.

Cyklostezka Labe nesoucí sice číselné označení „2“ je ale z pohledu významu pro cykloturistiku číslem jedna, a to jak v Ústeckém kraji, tak i v celé České republice.

„Není divu, že jí Ústecký kraj věnuje výjimečnou pozornost. Již první etapa přinesla význačné zlepšení dopravní a volnočasové infrastruktury a v další etapě dokončíme některé velmi důležité úseky, jako je například propojení měst Děčín a Ústí nad Labem,“ říká Radek Vonka, radní Ústeckého kraje, do jehož kompetence realizace stezek spadá.

Také cyklostezka Ploučnice má coby páteřní trasa zásadní význam, neboť napojuje sídla v oblasti Děčína na své správní centrum a navazuje přímo na Liberecký kraj a jeho síť cyklotras. Se stavbou se započalo koncem ledna a obě stezky by postupně měly být předány k užívání veřejnosti na konci roku 2013.

Na výstavbu se podařilo získat finanční prostředky z Evropské unie z Regionálního operačního programu NUTS2 Severozápad, z prioritní osy Dostupnost a dopravní obslužnost. „Jsem potěšen, že se nám povedlo peníze pro stezky zajistit. Musíme si uvědomit, že jejich rozvoj je přínosem k ekonomické konkurenceschopnosti kraje. Rozvoj infrastruktury přináší vyšší mobilitu obyvatel, rozvoj podnikání spojený s cyklodopravou a samozřejmě přínosy v oblasti turismu“, reagoval radní Vonka na obecné výtky o drahých cyklostezkách a dodává: „Kritikům bych rád vzkázal, že nelze srovnávat cenu výstavby za kilometr stezky obecně. V případě Labe stavíme v komplikovaném terénu. Jednak se musíme vypořádat s hrozbou častých povodní, jimž čelíme výstavbou opěrných zdí a maximálně zpevněným povrchem. Dále vzhledem k sevřenosti údolí podél řeky, kudy vedou veškeré sítě, železniční doprava a hlavně musí být zachován přístup k řece, má výstavba cyklostezky parametry normální silnice s nosností pro auta i traktor. V úseku Nebočadského luhu, kde mezi řekou a silnicí není pro stezku prostor, stavíme vysutou lávku. Tedy nestavíme na zelené louce a tomu odpovídají i náklady“.

Zjistit, jak se budou stavební akce na cyklostezce časově i fyzicky odvíjet, přišlo na úvodní konferenci k výstavbě cyklostezek na pět desítek zainteresovaných účastníků. Především šlo o zástupce měst a obcí podél stezek, ale byli zde i zástupci neziskového sektoru a podnikatelé. Ti budou mít nelehkou úlohu stezky ekonomicky oživit.

Obě stezky, budou po svém dokončení dopravními tepnami pro bezmotorovou dopravu a to v bezpečném, téměř výlučně samostatném vedení. Cyklisté nebudou vystavováni dále zbytečnému riziku vznikajícímu při nutnosti používat silnice.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama