Jaroslav Martinů

  • ODS
  • Pardubický kraj
  • poslanec
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

03.05.2019 11:59:47 - urlisovahanka

Dvojí kvalita potravin

Pokud platí, že jsme stále suverénní stát, proč bychom si nemohli uzákonit, že chceme mít na pultech taky kvalitní potraviny. EU se pořád ohání tím, že nekvalitní potraviny odpovídají našim chuťovým buňkám. Mají proto nějaké důkazy? Lidi i poslanci z východu totiž tvrdí něco jiného. Proč jim nikdo nevěří nebo je neposlouchá? To jsme páté kolo u vozu či co? A vysvětlili vám, proč třeba chceme prát v méně kvalitním Persilu než mají v Německu? Jak se jako občan mohu domáhat stejně kvalitních potravin u nás, jako na Západě? Jiný obal mi jen řekne, že je něco méně kvalitní, ale co pak? Co když nám (řetězcům) kvalitní potraviny nebudou chtít distributoři prodávat, protože to by pro ně nebylo ekonomicky tak výhodné anebo o dost dráž než na západě? Nyní jsou tam totiž i víc kvalitní věc levnější než u nás.

Odpověď

15.05.2019 10:23:27 - Jaroslav Martinů
Vážená tazatelko,

nepochybuji, že jsme stále suverénní stát, který je schopen dohlídnout a zajistit kvalitní potraviny. Zdráhám se uvěřit, že by firmy vyráběly a dodávaly potraviny dvojí kvality. Samozřejmě nemám všechny potřebné informace a důkazy, nicméně se bojím možné skutečnosti, kdy naši obchodníci mohou v rámci konkurenčního boje požadovat lacinější a tudíž méně kvalitní potraviny a tak i z tohoto důvodu může někdy docházet k dodávkám méně kvalitních potravin.

Považuji   za nezbytné, aby v této závažné otázce vyvinuly všechny státní orgány v čele s vládou a ministerstvem zemědělství veškeré možné úsilí s cílem tyto věcí neprodleně napravovat.

Domnívám se, že toto mé zdůvodnění musí platit nejen pro potraviny, ale též i pro ostatní zboží.

Česká republika není žádný druhořadý stát, který má těmto nekalým praktikám pouze přihlížet. Je zapotřebí hrdosti a pevného odhodlání se za ochranu našich českých spotřebitelů rázně postavit.

Děkuji Vám za Váš aktivní a zodpovědný přístup. Věřím, že se brzké nápravy dočkáme.

Jaroslav Martinů