MUDr. Lumír Kantor, Ph.D.

  • BPP
  • Olomouc
  • senátor
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,87. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

12.10.2022 20:50:00

Došlo k nějakým určitým turbulencím

Došlo k nějakým určitým turbulencím

Projev na 30. schůzi Senátu dne 12. října 2022. Informace komisí Senátu o činnosti za rok 2022.

Děkuji za slovo. Milé kolegyně, vážení kolegové, ohledně náplně činnosti komise máte zprávu o činnosti komise k dispozici. Tam bych akorát zdůraznil vlastně, že došlo k nějakým určitým turbulencím. Každopádně jsem chtěl říct, na tomhle místě, po tom, co od ledna tuto komisi vedu, že jsem pochopil, že tato komise je zcela odlišná od ostatních komisí a výborů. A má i jiné tedy postavení, je to takové výjimečné postavení. Ta komise plní úlohu spojníku mezi kanceláří Senátu a senátory a senátorkami, napomáhá k rychlejšímu řešení vzniklých problémů. Já jsem chtěl poprosit, pokud budete dělat návrhy na tuto komisi, pro příště, za nějakých 14 dní nebo jak je to dlouho, prosím, vybírejte osoby, které by do určité míry byly v rezonanci s tím, jak Senát pracuje, jak funguje. Teď minimálně vlastně jsme se rozšířily ze 7 na 9 lidí. Ta práce byla velmi dobrá, velmi dobrá spolupráce s většinou těch kolegů a kolegyň. Předsedkyní komise byla Anička Hubáčková, místopředsedou Jan Tecl. To bylo od 17. 12. 2021 až do 21. 1. 2022. Od toho 20. 1. potom jsem byl zvolen předsedou. A rozšířil se počet členů ze 7 na 9. Měli jsme v roce 2022 6 řádných schůzí a bylo přijato 33 usnesení. Tam ty schválené úkoly komise jsou vypsány v takovém seznamu, který bude inovován začátkem činnosti další komise. Tam si myslím, že je velmi důležité zamyslet se zhluboka nad tím, jak ty jednotlivé úkoly, které jsou psány poměrně obecně, mají být specifikovány. Je potřeba si taky uvědomit, že komise nemá nahradit práci a činnost kanceláře Senátu. Má zprostředkovat ten vzájemný kontakt, a v tom je to vlastně svým způsobem výjimečná záležitost. Práci komise během těch 6 zasedání a během těch mnoha schůzek, které se odehrávaly během půl roku nebo těch 10 měsíců téměř, tak to komplikovalo poměrně pozdní dodávání nějakých podkladových materiálů ze strany kanceláře Senátu. Docházelo i k situacím, kdy k některým bodům senátoři a senátorky dostávali pouze ústní informace až po na schůzi komise. A přesto tedy bych chtěl zdůraznit, že si myslím, že je důležité, aby budoucí předseda komise se zúčastňoval i organizačního výboru a aby byl informován, aby nedocházelo potom k zbytečným šumům. Takže my jsme ještě hodně věcí řešili vlastně v té doznívající vlně spojené s covid-19 a těmi nutnými opatřeními. Tam byla důležitá témata během těch několika měsíců příprava kanceláře Senátu na předsednictví České republiky. Já si to dovolím jenom zopakovat z toho důvodu, abych zase poukázal některé věci, které by bylo potřeba dořešit. A nejenom jaksi přednášet na komisi nějaké rozhodování, ale třeba otázka bodového systému na akce v Senátu, tam je potřeba dosáhnout určité optimalizace, určitého spravedlivého systému. A je to velmi složitá situace, zvlášť ještě v té situaci, kdy se v samotné kanceláři Senátu odehrávají některé jevy, které jsou ještě do určité míry nepředvídatelné na jedné straně. Na druhé straně je potřeba si uvědomit, že každý z předsedů výborů či komise nebo těch orgánů je zodpovědný za to, co požaduje. Nelze přenášet požadavky na body vlastně nereálné a směřovány tak, aby se to svedlo na komisi, že dává nebo nedává body. To prostě není možné. A ten systém se snažíme, aby byl vyrovnaný. Řešila se také pravidelná krizová opatření, nějaký ten WiFi signál v prostorách Valdštejnského paláce, přechody na Office 365. Řešila se také problematika interního a externího auditu. O tom určitě víte. Taky kolem toho proběhlo jedno neveřejné zasedání. Schůze komise jsou tedy neveřejná už ze svojí podstaty, ale toto bylo uzavřené zasedání, kde se řešily věci, které byly spojený s kanceláří Senátu, přehled investic, udělování souhlasu paní vedoucí kanceláře Senátu s veřejnými zakázkami nad 6 milionů korun. Grafický manuál se řešil. To všechno, už jenom ten manuál sám o sobě trval 2 roky, než se přijal. A ještě jsou k němu připomínky. Školní protokoly zaměstnanců i senátorek a senátorů. A potom ještě vyjednávali hodně okolo Valdštejnské jízdárny, toho plánu, který teď momentálně třeba byl realizován v rámci té hezké výstavy Mucha. Potom organizační a personální změny v struktuře kanceláře Senátu byly projednávány, včetně tedy, je nutno říci, nadstandardní fluktuace zaměstnanců kanceláře Senátu. Úsporná opatření v Senátu vzhledem k energetickým krizím. Byly taky projednávány poměrně hluboce na jednom samostatném zasedání komise hospodaření a otázky kolem těch zakázek a hospodaření kanceláře Senátu. Tam nám pomohl výbor hospodářský a komise, která byla ustanovená, aby některé ty procesy zkontrolovala nebo komentovala. Takže podle mého názoru je tam práce více než dost do toho dalšího období. Je tam potřeba opravdu definovat některé věci, které má dělat komise, které nemá dělat komise. Je tam potřeba mluvit o věcech i, které trápí zaměstnance Senátu. A to si myslím, že je důležité.

Důležité také je, a to jsem vás chtěl poprosit takhle veřejně, když dojde k situacím, aby nebyla činnost komise upozaďována, protože jsem zjistil, že těmi roky docházelo k tomu, že až tedy se našlo nějaké místo, tak se udělala schůze komise. Bylo to velmi složité, nám se to povedlo udělat, myslím si, ve všech šesti v tomto roce v normální dobu, abych tak řekl, aby to nebylo hodinu před zasedáním pléna, kdy se potom věci odehrávají ve velké rychlosti, a není možné je pořádně probrat. Takže to by bylo dobře, kdybyste byli tak hodní a akceptovali to zasedání komise, díky také obětavosti členů komise, kteří potom v některých případech přicházeli v okamžiku, kdy končí výbory, tak přecházely do komise, obtížné je najít termín komise, protože jsou tam vždycky v posledních dnech těsně před plénem zabrány všechny termíny. To bych vás také chtěl poprosit, jestli byste na to nějakým způsobem brali ohled, pokud by to bylo potřeba. Děkuji vám za pozornost, děkuji vám za důvěru, za těch posledních deset měsíců, a budu doufat, že další předseda nebo předsedkyně komise tu komisi povede v tom směru, ve kterém to vedli Anička Hubáčková, před ní ještě další kolegové, Jitka Seitlová, a ještě další, a myslím si, že je hrozně důležité znát tu kontinuitu a udržovat ji, protože z toho potom vychází věci, které se mohou vzdálit a neopakují se zbytečně chyby, které se třeba děly. Také jsem chtěl poděkovat tajemníkovi komise Pavlu Königovi za to, že mě do té problematiky uvedl s Aničkou Hubáčkovou, už jsem se zmiňoval o tom, že mi také pomohla na tom začátku, takže členům komise děkuji mockrát za to, že se zúčastňovali a že vždycky byla komise usnášeníschopná velmi pohodlně a snažili se to nějakým způsobem korigovat. Děkuji vám za pozornost.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama