„Pro hlavní město Prahu je naprosto nepřijatelné jakékoli snižování rozsahu a kvality městské hromadné dopravy. Nepřípustný je pro nás zásah do provozní doby metra i jakékoli omezení intervalů. Metro je nejkvalitnější a nejoblíbenější součástí veřejné hromadné dopravy v Praze, na pozdních a nočních spojích závisí doprava lidí ze zaměstnání. Nepřipustíme omezení ani metra, ani návazné dopravy. Nebudeme postupovat jako sociálně demokratické vedení Brna, nebudeme omezovat veřejnou dopravu ani ji zdražovat. Pro nás je veřejná hromadná doprava absolutní prioritou, Praha ji má v celosvětovém srovnání kvality i rozsahu na špičkové úrovni a takovou i zůstane. Provoz metra i návazné autobusové dopravy bude zachován v dnešní podobě, první i poslední spoje zůstanou tak, jak jsou na ně cestující zvyklí,“ řekl primátor Pavel Bém.
Ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Martin Dvořák potvrdil, že rozhodnutí primátora vítá, Dopravní podnik zajistí provoz metra v plném rozsahu.
ROPID pravidelně zpracovává desítky návrhů na optimalizaci městské hromadné dopravy, které vždy před předložením ke schválení Radou hl. m. Prahy jsou projednávány s jednotlivými městskými částmi. Tak tomu bylo i v případě v současné době zpracovaného materiálu „Návrh optimalizace sítě PID.“ Tento materiál bude na základě rozhodnutí primátora z projednávání stažen.
Systém MHD na území Prahy bude v roce 2010 fungovat v nezměněném rozsahu s významnými změnami v oblasti kvality:
Zahájení výstavby prodloužení linky A metra v úseku Dejvická-Motol • Zahájení výstavby úseku tramvajové tratě Podbaba nádr. – Podbaba
S přispěním evropských fondů budou rekonstruovány tramvajové tratě v Myslíkově a Plzeňské ulici • V září bude obnoven tramvajový provoz v oblasti Špejcharu a Letné
Zřízení bezbariérových vstupů – výtahů do stanic metra Národní třída, Chodov • Obnova vozového parku autobusů nízkopodlažními vozidly v celkovém počtu cca 80ti kusů
Dodávka nových nízkopodlažních tramvají 15T v počtu cca 30ti kusů
Obnova eskalátorů ve stanicích metra Háje, Florenc a Nádr. Holešovice s cílem zvýšit bezpečnost
Uplatnění standardů kvality u ostatních dopravců PID zvýšením podílu nízkopodlažních vozidel. Do konce prvního čtvrtletí předpoklad nasazení osmi nízkopodlažních kloubových autobusů
Rozšíření nabídky přívozů v rámci PID (linky P2, P3, P6) • Rozšíření nabídky PID pro osoby se sníženou pohyblivostí doplněním dalších linek obsluhovaných nízkokapacitními minibusy
Zvýšení ekologičnosti MHD nasazením dvou hybridních autobusů, autobusů s pohonem Euro5 • Pokračování rekonstrukcí vozů metra – letos bude dodáno cca 10 vlaků