Mgr. Dana Váhalová

  • ČSSD
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,99. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

28. 2. 2017 15:47:56 - oslík-paja

vylidňování venkova

Myslíte, že když živnostníkům, kteří v obcí provazují služby-např. obchod pomůžete s vaší EET? Podnikat je dnes těžké. Jak ČSSD pomohla malým podnikatelům? A pak by to chtěla hodně rychle zlepšit stav silnic i jinde než jen na dálnicích, aby i do těch obcí někdo jezdil - investoři, turisti a ti by zde točili peníze, byla práce

Odpověď

3. 3. 2017 9:01:56 - Mgr. Dana Váhalová

Dobrý den,

skutečnost, že podnikání je nelehké jsem si ověřila na vlastní kůži, řadu let jsem se pracovala v zemědělství jako OSVČ a manžel je řemeslník.

Přesto se domnívám, že dopad zavedení EET je poněkud dramatizován. V ČR nebyly zavedeny ani registrační pokladny, které např. Slovensko začalo používat ve formě elektronické registrační pokladny s tiskárnou již od roku 1995.

V současné době evidence tržeb v různých formách funguje v 17 zemích Evropské unie. Jedná se o Itálii, Maďarsko, Slovensko, Polsko, Belgii, Litvu, Lotyšsko, Maltu, Švédsko, Rumunsko, Bulharsko, Řecko, Kypr a Chorvatsko. Pro segment taxislužby funguje evidence tržeb v Německu. Od roku 2016 zavedlo evidenci tržeb Rakousko a Slovinsko. Zavádění nových systému je zpočátku vnímáno negativně a také se mohou projevit obtíže, ale ty se časem odstraní.

ČSSD si podnikatelů váží a chce podpořit malé a střední firmy. Navrhujeme snížení daní u firem se ziskem do pěti miliónů korun ročně na 14 procent. Existuje řada projektů i dotačních titulů na podporu malých a středních podnikatelů. Například dotace na podporu rozvoje a cestovního ruchu, příspěvky a daňové úlevy až do výše 60.000,- Kč za každého zaměstnance se zdravotním postižením, pro zaměstnavatele, který je zaměstná.

Souhlasím s Vámi, že kvalitní infrastruktura patří k hlavním pilířům regionálního rozvoje. Silnice II. a III. třídy byly předány krajům, přesto ministerstvo dopravy po vyhodnocení rozpočtové situace chce krajské silnice mimořádně podpořit. Jinak více než 80 mld. Kč má směřovat na dopravní projekty, z národních zdrojů 52 mld. Kč a dalších 30 mld. Kč z prostředků EU.